Maria Bäckström...

Rubrik.

Kategori: Jobb.

Fyra dagar på det nya året har passerat, och dessa fyra tillsammans med nyårsafton har bestått av jobb. Faktum är endast söndag den här veckan är en jobbfri dag. Var längesen jag jobbade så här mycket. Och min otroligt duktiga kille jobbar dessutom dubbelt så mycket som mig. Blir inte mycket tid tillsammans, men man får tänka att det är tillfälligt och att det kommer tid för oss.

Igår blev det en ganska tidig kväll på jobbet, så vi tog en after work allihopa. Hamnade på Dahlboms och avslutade kvällen (eller morgonen...) på Källvägen, det andra personalboendet. Har alltså varit mer eller mindre seg idag. Kylskåpet ekade tomt när jag skulle äta frukost, så efter en sväng till ICA kom jag hem med en varukasse som hade gett Anna Skipper en hjärnblödning. Kolhydratfrossa, en god läsk och ryggläge i soffan med hunden är det som gäller fram tills arbetspass nummer fem den här veckan.
 
Idag visar termometern +5,5 grader här uppe och det är integ direkt optimalt för att vara Januari. Enda fördelen är att man får lite vår-vibbar. Takdropp, fågelkvitter, och skönt väder. Nackdelar? Regn, utebliven sol och ett Åre som har förvandlats till en enda stor brun, skitig, halkig isbana. Lyckligtvis får jag finbesök från Gävle på söndag. Lagom till min födelsedag kommer Anna och Bob och hälsar på ett par dagar. Behöver jag säga att jag längtar?
 
Dags att frescha, jobbet kallar.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: