Maria Bäckström...

November, del 1.

Kategori: Livet.

LIte mer än en vecka har gått sen jag klev av ett slitsamt lördagspass, knatade till bilen och möttes av den här vidriga synen...
 
 
 
I all stress, på väg mellan två jobb, har jag lämnat packning i form av sminkväska, handväska, neccesär, samt kläder och skor i passagerarsätet. När jag såg glaset och den trasiga rutan hörde jag Mamma Evas röst i bakhuvudet "Lämna aldrig grejjerna framme, Maria, dom gör inbrott på en gång!!!!" och min egen röst "Men Mattias, du KAN inte lämna telefonen framme sådär, dom kommer slå in rutan en vacker dag..." Well, tji fick jag. Dagen efter, söndagen, var jag mitt bittraste jag. Jag tror faktiskt att jag aldrig har känt mig så bitter i hela mitt liv. Jag låg i sängen hela dan, stirrade upp i taket och funderade på vad jag hade gjort för att förtjäna en sån här dryg, energi-knyckande, kostsam historia. 
Det som kändes hårdast och det som gjorde mig så förbannad att jag grät timmar i sträck, var att min dricks låg i handväskan. Pengar som jag har sparat ihop under en månads tid och som jag samma dag hade tänkt sätta in på banken. Pengar som jag har slitit så hårt för. Ett litet bidrag som skulle fylla ett par hål, beta av ett par räkningar och dämpa den ekonomiska oron som A-kassan har hjälpt till att skapa. 
 Eftersom att jag har 27 års erfarenhet av att vara Maria Bäckström så har jag Folksams alla försäkringar och extra tillägg man kan ha, så förhoppningsvis kommer jag få ersättning för nästan allt. 
 
Ett hav av dom rödaste vackraste rosorna i världen till Anna, som kommer till "brottsplatsen" på två röda, klockan fyra på morgonen, med påsar och tejp, och hjälper mig att plåstra om stackars Audin. Dito till mina fantastiska svärföräldrar som har ställt upp med hundvakt, och hjälp med bil den senaste veckan. När ni blir gamla får vi hjälpa tillbaka, gäller även dig Anna ;) Även Mattias förtjänar en eloge som, på söndags eftermiddagen, kom hem med en jättebukett med blommor, och ett välbehövligt presentkort på Kicks, tack älskling för det :)
 
Nu ska jag sluta älta, och försöka lätta upp stämningen lite med en bildbomb. Det blir kul. 
 
 
Nån gång i höstas fick vi (läs jag) för oss att vi skulle lägga om golven här hemma, sagt och gjort. Rätt kassa resultatbilder men här syns det att förändringen är ganska drastisk i alla fall. 
 
 
 
 
 
Lååååångt innan den rådande trenden att gruppera flera mindre soffbord blev ett faktum, gjorde min duktiga vän Anna en ministyling på vårat vardagsrum och ställde dessa tu tillsammans och vi tyckte båda att det var lite annorlunda, uppiggande och ursnyggt. Månaden efter haglar det bilder på små grupperade soffbord i från Stockholm Furniture Fair och Inredningsmässan i Milano. Ville bara poängtera att jag var först. Punkt. 
 
 
Mitt nya knark förutom sprayfärg och dekorplast - the revival of the whiteboardpennan! Skriv på burkar, skriv på flaskor, det piggar upp vilken tråkig förpackning som helst. 
 
 
Kajsa Kavat. 
 
 
 
Söndagsmys ute i Rullsand. Härligt väder, fika, vänner, och vovvekärlek - perfekt dag!!!
 
 
 
 
Grace Jones (även kallad Devil och Demon av den tvåbenta herren i huset) verkar ha en förkärlek till powernaps i duschen. 
 
 
En söndag hetsade jag Anna att ta tag i att rensa ett träd på deras kolonilott. Sagt och gjort. 
 
 
 
Bild tagen utanför Södra Koloniträdgårdarna. Var tvungen att stanna till vid vägen och knäppa ett kort. Hösten 2013 kommer gå till historian som en av dom vackraste...och varmaste också för den delen :)
 
 
I Torsdags var jag och Gullan ut på våran första krogrunda sen, ja det är nog ganska precis ett år sen. Träffade på två rävar inne på Allstars och ptja...
 
 
...det är ju inte varje dag man får prova rävhuvuden så man var ju tvungen att ta tillfälle i akt, haha. 
 
Dagen efter var man inte pigg, men efter en chips-i-sängen-frukost och två alvedon så var man på banan igen. 
 
 
 
Hörs då. Hejp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: