Maria Bäckström...

September i ett svep.

Kategori: Jobb.

Hallå där ute! 
 
 
Nu var det så där länge sen igen, men dom senaste veckorna har varit omtumlande på ett bra sätt. 
Skulle vilja berätta allt i minsta detalj men då blir det ett låååååångt inlägg så jag ska försöka hålla mig kort. 
 
I början på september började jag min anställning ute på Högbo Brukshotell. Det är alltid en ganska invecklad process att börja på ett nytt ställe; man ska sätta sig in i vinsortiment, spritsortiment, ställets mat och dessertmeny. Mentalt sett är nog det sociala spelet jobbigast. Att lära känna sina nya kollegor, veta hur alla jobbar, att känna av hierarkin, och att komma ihåg namn på alla glada ansikten man träffar (uppskattningsvis 30 pers hittills). Nu har jag gjort lite mer än två veckor där och nog har det mesta satt sig allt..
Restaurangens vision är att så mycket som möjligt på menyn ska vara lokalproducerat, och när man ser en sån här juvel från hembygden kunde jag inte låta bli att ta en liten bild ;)
 
 
 
Och på tal om Högbo så var det just där som vi fick äran att deltaga på ett helt otroligt bröllöp då Linna och Annika blev paret Winterros. Den krispiga höstkylan var som bortblåst och september förvandlades till juli för en dag. Paret vigdes i den lilla trevliga kyrkan i Högbo, för att sedan ta emot bröllopsgästerna i en av de äldre Herrgårdarna på Högbo Bruk. Festen bjöd på mycket skratt, givna glädjetårar, härlig mat, sång och lite senare även dans. Tack än en gång, Linnea och Annika, för en vacker ceremoni, det var ett privilegium att dela eran dag!!
 
Given "utanför-kyrkan-bild" :)
 
Bröllopsvalsen <3
 
Och Septembermånads tredje ganska stora händelse heter Grace Jones, och är famlijens nya medlem. Hon är en svart liten perserhona på drygt fyra månader, och fick flytta in hos oss för en och en halv vecka sen. Hon är den mest orädda katt jag någonsin har träffat på. Och tveklöst den vackraste också...
 
 
 
Hur går det då med Zack och en ny flockmedlem? Zack och Grace är oskiljaktliga. Äter hon så äter han (vilket är perfekt eftersom att han alltid har vart lite kräsen innan), dom leker och busar tillsammans, och det går jättebra. Hon har däremot inte varit så intresserad av att sova på nätterna, en vana som vi hoppas gå ur mode ganska snart. Zack är våran finaste ögonsten och visar det sig på nåt sätt att han inte trivs med att ha henne här så får Grace flytta helt enkelt. So far so good <3 
 
 
Älskade älskade Zack...<3
 
Fjärde punkten i våran familjs agenda var att min fantastiska sambo Mattias tog över rodret i köket på Bistro Nord i samband med deras ägarbyte. Nya ägare är Alexander Lindqvist och Lao Lopez. Lao är min gamla chef, och ägare av Harrys i Gävle. Alex är en kollega från Harrys. Lao kommer att fungera som mentor och fortsätta driva Harrys. Alex kommer tillsammans med tidigare serveringspersonal att sköta servisen och Mattias kommer alltså att köra köket tillsammans med en kille som heter Gabriel (Anna och Gabbe<--- den gabbe ;) 
Artikeln om ägarbytet i GD var vinklad så att man kunde tro att Bistro Nord och Harrys kommer att vävas samman. Dessa tu kommer alltså inte ha nånting med varandra att göra!
Sen premiären i onsdags förra veckan har stället varit fullsmetat och berömmet har haglat över killarna och inte minst - över maten! Jag ska pallra mig dit imorgon å ta en bit mat tänkte jag. Boka erat bord på 026-109101. För meny, gå in på http://bistronord.se/ . 
 
Thats all for now pep´s! Ciao! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: