Maria Bäckström...

Tisdagsrensning.

Kategori: Jobb.

Hallå alla glada. 
 
 
Idag har jag fattat ett svårt beslut, men insåg att det är dags. Dags för två par av mina favoritskor ska få lämna garderoben på Brändströmsgatan. Jag förstod att det var dags när jag gick förbi det ena paret häromdagen och tänkte "men gud vad bleka dom har blivit i färgen!" för att sen inse att det var så mycket damm på dom att dom såg gråa ut. Här är första paret ut för försäljning. 
 
 
 
Mina älskade gummistövlar från Aigle. En mjuk, skön stövel i rejält gummi, Liten klack, som gör att man känner sig "klädd" i dom trots att det är en gummistövel. Rolig skinndetalj i bakstycket på stövelskaftet. Jag drar storlek 38 i nästan alla skor jag har, så jag skulle säga att störvlarna är en klassisk 38. Inköpta förra hösten, och kostade då dryga 700 lappen. Antal tillfällen jag har använt stövlarna kan man räkna på två händer så jag vill nog ha 400:- för dom i alla fall. 
 
 
Det andra paret är ett par skor som jag har letat efter i flera år tills jag i vintras sprang på dom här älsklingarna i Trondheim. När jag provade skorna i butik kändes storleken bra. Sen kom jag hem till Sverige och min fossingar verkade ha växt ett par millimeter, så nu är dom för små. Inte katastrof-små men tillräckligt små för att vara vidriga att gå i tex på mornarna när fötterna är lite svullna. Trots detta har jag pinat på mig dom ett par gånger så dom är inte heeelt kritvita på sulorna men näst intill. Storleken är alltså en stor 37:a eller en nätt 38:a. Pärlorna inhandlades för hutlösa 699 NOK i November förra året. Men ptja, en fyrhundring där å rå. Eller? 
 
 
Kom å köp, trevlig tisdag på er :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: