Maria Bäckström...

Åre 13/14.

Kategori: Jobb.

Dagarna rinner iväg och om en månad är det jul. Överallt julskyltas det och julshoppingen på stan har redan så smått börja eskalera i det som varje år slutar i ett panikartat kaos. Människor med tomma blickar och händerna fulla av kassar. Måste. Köpa. Mer!!! Mer, rätt och dyrt är ledorden. Hörde häromdagen att den mest önskade julklappen 2013 kommer att bli tid. Hörde även någon säga att i dagens läge finns det två läger i Sverige: dom som har råd att leva men som inte har tid, och dom som har tid att leva men som inte har råd. Så varför inte bara släppa allt kring jul, käka lite gött, låta dagarna komma som dom är, och ta det lugnt? Jag har unnat mig själv ett par julklappar, mer om det sen när dom behagar dyka upp med tomten...eller pjta posten ;)
 
Bistro Nord och tankar kring framtiden...
 
Min bättre hälft sliter och står i på Bistro Nord och affärerna går strålande. Mattias har det övergripande ansvaret för kockandet och är på plats 6 dagar i veckan. Jag älskar att se hur han brinner för det han gör och verkligen får göra det han älskar och har drömt om länge. Tyvärr lämnar det inte mycket fritid över till oss som par, varför jag har fattat beslutet att dra mig norrut över vintern. Men det skulle krävas många långa stunder av funderingar, överläggningar, och diskussioner men framförallt det viktigaste - villkoret att få åka hem när det krisar och blir för jobbigt. För det kommer det att bli stundvis.
Med mig vid min sida har jag min lilla vovve, medans Grace får stanna hemma och hålla ställningarna med husse. 
 
 
Klocken är ett. Dags att sova. God natt :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: