Maria Bäckström...

Ding dong feng.

Kategori: Allmänt

Herre-gud, vad timmarna går sakta när man ligger som en mumie i soffan och väntar på att rethostan ska släppa, rinnsnuvan ska ta slut. Har hunnit lusläsa allt vad internet kan erbjuda. Har drömt mig bort på hemnet, fantasishoppat dyra skor och handväskor, varvat med family guy, simpsons, och tre (!) stycken långfilmer. Allt detta tillsammans med ett berg godis, som är beyond allt som är hälsosamt.
 
I skrivande stund trängs jag med Zack i soffan, samtidigt som jag dreglar över dom senaste bilderna från livet hemma.
 
 
 
 
Exakt hur härligt vore det inte med ett stort ljust härligt sovrum?
Jag tänker inte sticka under stol med att tankarna kring att lämna Brändströmsgatan har dykt upp i våra huvuden igen. Allt detta sen vi flyttade in i våran lilla plutt-trea här uppe. Kvadratmässigt så bor vi inte större här, men planlösningen, och faktumet att vi har ett rum till gör att det lockar mer och mer att flytta. Även om det, den dagen, kommer att skära i hjärtat, nästan lika mycket som när jag övergav Smedsgatan. Det lutar åt att hyra en lägenhet, framför allt eftersom att det är skönt att slippa allt pappersarbete med ha bostadsrätt, slippa tänka på marknadsvärde, räntor o.s.v. Hittar vi rätt bostad, med rätt pris/hyra, är det heller inte helt säkert att vi stannar i Gävle. Sandviken har ju alltid varit hemma för mig så...:)
 
I all tristess halkade jag in på en av mina favoritsidor dealextreme. Jag har nämnt sidan förut, och det är lite svårt att säga vad det är för typ av sajt eftersom att dom säljer ALLT! Allt från smink, kläder, glasögon, elektronikprylar, till allt som har med apple att göra, trädgårdsgrejjer osv osv. Och allt detta till hysteriska priser. Idag beställde jag tre st iphoneskal (till iphone 5 såklart ;), tio par lösögonfransar, en kroppstermometer, en hållare till iphone att ha på överarmen, skyddsfilm till iphone, och ett par solglasögon. Pris inklusive frakt? 188 kronor. BÖPP! Det finns en nackdel: leveranstiden. Antar att mitt paket från Ding Dong Feng i Hong Kong levereras lagom tills att lemmeltågen ligger platta som frimärken på E14 i April.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: