Maria Bäckström...

Fyra ringar.

Kategori: Jobb.

Idag gjorde jag det. Började med en låda. En åre-låda. Med blandade tankar la jag ner favorit efter favorit. Några ljuslyktor, en hemgjord ljuskrona, julklappsetiketter (LATEST NEWS: Det ÄR jul snart.)...Allting varsamt invirat i dagens gratis-ex av Arbetarbladet.
Stundom fick jag flashbacks från min hemlängtan sist vi var i Åre. Ja, jag längtade hem. Dom två första veckorna grät jag varje dag. Allt var nytt; drygt 40 nya kollegor att lära känna, nytt hem, jag hittade ingenstans, mattias jobbade typ mer än heltid första tiden och jag jobbade inte alls pga lågsäsong vilket gjorde att jag var mycket ensam hemma i lägenheten på Torpet. Samt att vi hade lagt alla våra pengar på TJU innan vi åkte så att köpa tillfällig lycka i form av kläder och annat trams som jag vanligtvis gör när jag är olycklig, var inget alternativ.
Första säsongen i Åre var en riklig lärdom. Världens mest hemkära människa, jag, fick lära mig att acceptera att min älskade familj och mina underbara vänner befann sig 60 mil söderut, och att telefonen var mitt enda verktyg för att få min dagliga knarkdos av trygga röster hemifrån. Igår hade jag lite egentid innan mitt andra pass för helgen på Supper skulle ta vid. Jag spatserade runt i byn, slank in på nån butik, och träffade på ett par gamla kollegor som jag stannade och pratade med. Precis som hemma.
Jag försöker inte inbilla mig att jag inte kommer att känna en gnutta hemlängtan, men jag tror och hoppas att jag kommer kunna njuta mer den här säsongen.
 
På tal om Åre så kommer Supper ha öppet 26-27okt, 16-17nov, och sen är det dags för säsongspremiär den 30:e november. Boka ditt bord i tid på 0647-50105, meny finns här.  
 
Ska även tala om att vi har hittat på en bil om vi gillade och även har köpt. Den gamla bytte vi in mot en ännu en Audi. Istället för en halvny bil som det blir dyra småfel på, och istället för en gammal bil som kan rasa anytime när man bor på landsbygden och närmaste verkstad ligger tio mil bort, så la vi ett gäng tusenlappar (!) emellan och fick den här pärlan istället.
 
 
Med knappa 6 300 mil så hoppas jag för guds skull att det kommer dröja ett tag innan vi besöker Bilmetro igen.
 
 
Nåväl. Jag ska fortsätta med min låda nu. Ciao.

 

Kommentarer

  • Anna Ljung säger:

    Hoppas du får en toppen säsong i Åre =)
    Och att man får se ditt trevliga nylle i Harry´s baren mot vårkanten!
    Kram

    2012-10-15 | 00:29:36

Kommentera inlägget här: