Maria Bäckström...

Fröken Björk.

Kategori: Jobb.

Efter 7 dagars tystnad här på bloggen tar jag ton igen. I skrivande stund sitter jag, med mysmundering och trasselfrilla i mamma Evas soffa. I fredagskväll fick jag reda på att vi skulle hålla stängt ett par dagar kommande vecka. Då flög fan i mig, och jag bokade en enkel biljett hem till Gävle. Ändamålet med resan var 4,1kg tungt och dryga 51cm lång.
 
Hej världen!
 
Faster-inskolning på högsta nivå.
 
Den stolta farmodern <3
 
Ellie var precis lika vacker som jag hade föreställt mig. Hon låg i min famn och tittade på mig med sina stora ögon. Gnydde lite, sprattlade lite och brände av ett litet leende så att hjärtat slog tredubbla slag i rad. Tyvärr var tiden knapp, och vi var tvungen att bege oss hem till Kilafors där det bjöds Mamma Evas paradrätt: Stuvade makaroner och Tillmans egna falukorv! :)
 
 
Tågresan ner gick jättebra med Zack. Vi hade plats i en kupé, och delade denna med en kvinna som födde upp Border Collies med vallning som huvudsyfte. Hon hade sin mycket eleganta BC-tik med sig och hon var föga intresserad av att bekanta sig med Zack så min lillkille fick snällt hålla sig på mattan i 4,5 timmes tågresa. Väl framme i Gävle checkade vi in på mysiga hotell Gaude/Uggla ;)
 
 
På Onsdag åker jag hem igen, och då graderna förväntas stiga något den här veckan hoppas jag på åtminstone ett par härliga skiddagar. Förra veckan var vi ut på en kylig men härlig tur på skutan, och denna bild får också avsluta kvällens inlägg. So long!
 
 
 
P.S
 
Stressad över att leta/köpa julklappar? Gå in på SOS Barnbyar. Där finns många nyttiga klappar, i alla prisklasser, och det bästa av allt är att dom känns lite extra bra att ge bort!
 
D.S

Kommentarer


Kommentera inlägget här: