Maria Bäckström...

En månad. Två veckor. Och 27 år.

Kategori: Jobb.

En månad. Har det verkligen gått en månad? Det är helt sjukt vad tiden går fort. En femtedel av säsongen har gått och det mesta har rullat på i lugn takt. Fram tills igår. Satt rätt så hårt i kacket, tiden flög förbi och när klockan var två fattade man inte vad som hade hänt! :) Har haft ont i ryggen ett par dagar, smärtorna har eskalerat dag för dag och i morse när jag vaknade fick Mattias klä på mig. Sitter i skrivande stund i soffan och funderar hur i helsike jag ska ta mig igenom kvällens pass. Google-nörd som jag är, har jag såklart googlat mina symptom och mycket pekar mot att det ett klassiskt ryggskott. Där står det även att man ska försöka arbeta i den mån det går, och att sängliggande/stillasittande bara gör det värre. Herre-gud. Vill bädda ner mig själv med en massa varma täcken, och vakna när värken är borta! :( Naprapaten ska få göra sitt och sen blir det obligatoriska rygg-pass på gymmet.
 
Förutom ovanstående besvär är jag varm av lycka. Våra grannar, Helena och Calle, är som en skänk från ovan för oss. Eller för Zack rättare sagt. Redan från början erbjöd dom sig att rasta Zack när vi jobbar. Och eftersom att vi jobbar om varandra så gav jag som förslag att vi rastar varandras hundar; vi går ut med deras på förmiddagen och dom gör detsamma fast på kvällen då. Det kunde inte ha blivit bättre egentligen, och jag är så glad! Zack är helt kär i Doris, och idag när vi hade lämnat tillbaka henne låg han vid dörren i flera timmar och sörjde :)
 
 
Syns rätt tydligt vem som är vem :) Doris har den rastypiska flat-pannan.
 
 
Doris! <3
 
 
Hur mycket jag än har skjutit det framför mig, så är det väl hög tid att inse att min tjugosjunde födelsedag närmar sig. Om exakt elva dagar stämplar jag in som 27-åring på jobbet. Och även om det dyker upp lite gråa hår här och var (det första kom när jag var 22. tackar tackar.) och skrattgroparna har blivit lite längre och djupare, så känns det faktiskt helt okej. När man ser tillbaka på åren mellan 20-25, så var dom såklart hysteriskt roliga, men allting var ilksom jobbigare då. Man var rätt osäker. Ville passa in i. Inte sticka ut. Man lade rätt stor vikt på vad andra skule tycka; om man sa något dumt, eller hade en tröja som ingen annan hade, eller råkade ta en storm-fylla på krogen. Idag tror jag att man lever mer efter ta-det-med-en-klackspark och vad-gör-det-om-hundra-år. Skön-t. Hur som helst. Jag tänker såklart unna mig något fint för att fira min härliga ålder. Här är några av sakerna jag önskar mig.
 
Iphone fodral från Marc Jacobs.
 
Mitt kära abbonemang går ut om ett par månader och då min fyra saknar kameralinsglas, en baksida som lossnar lite då och då, samt sprucken framsida OCH baksida, så skulle en sån här darling sitta som ett smäck.
 
Har hittat en sida på nätet som säljer Air Max helt sjukt billigt. Pris i butik ligger på kring tusenlappen och uppåt. På den här sidan får du ett par såna här pärlor för en 600-hundring inklusive frakt! Har lusläst deras villkor och sånt, för att hitta någon form av hake. (Höga fraktkostnader, momspåslag, el dyl.) Anledningen till att dom kan hålla priserna nere, är att dom inte erbjuder någon bytesrätt. Så chansar man och får fel storlek, så har man ett par sneakers till övers. Men provar man i butik så vet man ju? I alla fall har den här sidan huuuur mycket nike skor som helst och den heter http://www.ecbay.se/nike-air-max-damer-133.
 
 
Joico K-pac, schampo, balsam och intensivinpackning. Vart tipsad om den här serien i somras när jag sist klöpp mig (!), när jag gnällde över att det, lagomt tills att man har fått ut den längd man vill ha, är en nödvändighet att klippa sig. K-pak innehåller mkt keratin (hårets egna protein), och detta gör tydligen underverk för långt hår. Skyddar mot framtida skador, återfuktar, och stärker hårets elasticitet. Lyko.se har kampanjpris på denna trio nu, så kanske jag unnar mig detta den 6:e januari :)
 
Ska knapra i mig en av mamma evas jätte-alvedon nu, ta en dusch och "röra på mig" får se om det hjälper.
 
God jul, gott nytt år, och god fortsättning!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: