Maria Bäckström...

Ad-venth.

Kategori: Allmänt

Dagarna i Åre har snart förvandlats till en vecka och det känns riktigt gött än så länge. Idag lunchade vi tillsammans allihopa på Broken, och gjorde sen en liten vända på byn. Inne på min åre-favoritbutik, Kaktus, hittade jag många fina saker. Föll pladask för den här skönheten.
 
 
Eftersom att ljusstakarna var vintage så var ingen den andra lik, så den här är noga utvald kan jag lova :)
 
 
 
Det fanns, som ni ser, ett gäng att välja mellan. "Det finns fler i skyltfönstret, om du hellre vill välja därifrån..." Gick till skyltfönstret och såg ungefär 40 ytterliggare ljusstakar. Till slut slog jag alltså till, och priset? Futtiga 89 kronor! Plus jubileumsrabatt vilket krympte summan ytterliggare till 71:- Tänkte ev köpa en till, lite lägre, tycker det är fint att ha ljusstakar i par, men samtidigt blandar jag oftast olika ljusstakar med varandra och då är det ju bara onödigt att ha två? Plats för synpunkter.
Kaktus ligger på torget i Åre och är absolut värd en titt om ni har vägarna förbi. Där hittar man allt från inredningsdetaljer, snittblommor, skor, och kläder från Rodebjer, Acne, Nudie mfl. (Det var även på Kaktus jag köpte ÅRE-bokstäverna, om någon minns dom.)
Efter Kaktus travade vi vidare till Peak Performance General Store. Personligen hade jag inga ärenden men skulle man råka vinna en miljon så är det ju bra om man har rekat lite innan. Väl inne i butiken dog jag fotölj-döden.
 
 
Som sagt. Fotöljdöden. Lite längre in i butiken stod det två till. Lagom gamla, fina slitningar, och faktiskt riktigt sköna att sitta i. 
 
 
Termometern står på dryga -16, och inte är Zack den som viker sig i första laget. På med X antal lager kläder och sen ut å härja! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: