Maria Bäckström...

Stoscholm.

Kategori:

Hola!
 
 
I skrivande stund befinner jag mig i huvudstaden. Mattias har redan börjat jobba och jag borde egentligen läsa på en lång rad drinkrecept istället för att blogga. Men som vanligt tänker jag att jag hinner. Man vill ju inte överhetta lillhjärnan. Typ.
 
Igår gjorde jag mitt första pass av två under den här vistelsen. Och som alltid ville jag kunna allt och veta allt på en och samma gång. Jag hatar att jag fungerar så, för det är löjligt drygt att känna. Om tre timmar kliver jag på mitt andra pass och då hoppas jag att gästerna är cocktailsugna så att jag får öva lite :)
 
För övrigt blir jag alltid lika faschinerad av stockholm varje gång jag är här. Så mycket människor. Alla pinnar på i febrilt tempo. Vet exakt vart dom ska. Själv stryker jag osäkert efter väggarna med svettpärlor i pannan som förökas snabbt. Slinker in på seven eleven i ett "låtsasärende" för att googla fram nån form av vägbeskrivning.
Supper i Stockholm ligger på Norrmalm, och idag har jag faktiskt varit på "stan" helt själv. För enkelhetens skull höll jag mig på drottninggatan. Den var lång. Jättelång. Nu sitter jag i lugn och ro på ett cafe´ i närheten av Supper, och har än en gång konstaterat att Stockholm är vackert, och stort. Och att det ska bli skönt att komma hem till lilla Gävle igen :)
 
 
Ska passa på att slänga in en liten smygreklam för ett ställe också. Eftersom att vistelsen i Sthlm innebar 80% jobb så kändes det inte direkt värt att slänga ut 2500:- på ett "riktigt" hotell så jag tänkte med plånboken och hittade på lilla Hotell Micro. Vandrarhemmet är precis vad det heter. Litet. Pyttelitet. Nybyggt och superfräscht. Även prislappen är liten - 595:- per natt för två personer. Perfekt om man inte kräver en massa bekvämligheter. Frukost får man kirra själv, och toalett/duschrum delar man med övriga gäster, dessa är könsindelade dock. (Tänk inte duscha TILLSAMMANS som på skolgympan, man har ett eget duschrum i rummet med egen dusch, krok, samt spegel)
 
 
Drinklistan kallar. Ciao.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: