Maria Bäckström...

Brändströmsgatan 17B

Kategori: Jobb.

Jag har gjort ett tappert försök att koppla av, sätta mig ner och sluta hetsa runt bland alla kartonger och säckar som har invaderat mitt nya hem. Jag vill så himla gärna bli klar. Nu. Nej. Igår. Jag rusar ikring som en vettvilling och försöker skapa någon sorts ordning. Flyttar in saker i garderoben, tar ut dom, lägger in nånting annat som jag tänker kanske är viktigare. Ibland stannar jag upp och sneglar mellan-irriterat på alla inredningsmagasin som jag nyligen köpt på mig.
Jag älskar allt vad inredningsmagasin heter, men det som är lite tråkigt med dessa är att artiklarna och bilderna ofta utspelar sig i hus eller lägenheter på typ 150kvm.  Jag, som nyligen har uppgraderat mig från skokartong till skokartong med utbyggnad, en liten tvåa alltså, hade gärna sett flera "Skapa rymd och förvaring i din etta"-artiklar bland alla "Så inreder du din walk in closet" och "Det senaste i inredningsvärlden: Walk in frige." Allvarligt walk in frige? Jag skulle typ ha skor i min kyl om det inte vore för att jag älskar vin och mat, som också vill bo i kylen.

Idag började jag med hallen, som ska kläs i en helt vanlig vit färg. Hallen är rätt trång och avlång, så det var liksom en given färg, så att man får lite "space". Jag hade tänkt lägga upp en "före"-bild men detta glömde jag givetvis bort. Tapeten som jag har målat över var mörk ceriserosa, och när andra strykningen hade torkat insåg jag att även en tredje strykning kommer att behövas. Det tröttsamma med att måla vitt, är att när man är klar med väggarna ser listerna helt plötsligt ut som cigarettfilter, och taket ska vi inte ens prata om.


Fyra dagar har spenderats på hemmaplan och jag kan inte sluta njuta. Är på nåt sätt lite stressad samtidigt. Allt som man inte har gjort på så länge, vill man liksom göra hela tiden och helst allt på en gång också. Träffa familjen, leka med Smulan (Pappas hund;), gå på stan, promenera i Boloungern, ta ett glas på Enkelt, hänga med vänner o.s.v.

Jag läste mitt förra inlägg och förstår om någon vart förvirrad, jag var alltså hem från Åre en sväng förra veckan för att lämna lite packning, åkte sen tillbaka på tisdagen, och sen hem IGEN på lördag morgon. Den "riktiga" resan hem gick bra, vi vart sjukt försenade dock. Hyresvärden kom 8.00 och sen fick vi städa om lite som vi hade missat. Så innan vi visste ordet av var klockan 09.21 när vi kom iväg. Det var inte i hela världen, hem kom vi i alla fall :)

Imorgonbitti 08.03 går tåget mot Bollnäs. Jag ska hänga med lilla Mamma Eva, samt träffa kantorn så att vi kan repa lite inför brolloppet med stort B :)

Kiss kiss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: