Maria Bäckström...

37.

Kategori: Livet.

Jag vet. Inläggen haglar inte direkt i den här bloggen. Anledningen till detta fenomen är att världens bästa sol har förgyllt våran vardag varje dag, japp du läste rätt, VARJE dag i två veckors tid. Börjar bli mer eller mindre livrädd, då jag hyser en tyst filosofi om att Sverige tilldelas x antal soldagar per år, oavsett årstid. Dessa soldagar plockar man då helst ut under en årstid då man faktiskt kan sola större delen av kroppen, rasta sig själv utomhus utan skoteroverall och kängor, samt slippa hjärtinfarkter utlösta av snö-ras-från-tak-buller - d.v.s. på sommaren. Nåväl. Det finns inte mycket att klaga på i mitt liv förtillfället. Jag, Zack och min bättre hälft äter frukost på våran lilla uteplats varje morgon (läs kl.12) i solen. När vi inte jobbar åker vi skidor, käkar brunch, tränar, är ute på galej med kollegor, eller bara hänger här på Vikbölevägen. Måste försöka förstå hur bra vi har det egentligen. Det folk kallar sin semester är i princip våran vardag. 
 
Idag har jag, Veronika och Zack hängt på Dahlboms terrassen. Hur mysigt som helst i solen, och Zack skötte sig exemplariskt. Vart tjenis med en liten 1-åring, och höll allmän koll på folk :) 
Säsongens by-rea har dragit igång också. Skidsportaffärerna i byn rear ut utgående sortiment, eller säsongens sortiment till allt från 30% ända upp till 70% rabatt. Detta innebär att det är livsfarligt för sånna som mig att vistas på byn med en plånkbok i handen. För dom som inte vet slutade mitt ekonomiska sinne att utvecklas nån gång vid tretton års ålder. Dock införskaffade jag ett par riktigt varma vantar idag. Har tittat på dom flera ggr, men idag var det 30% så då slog jag till. Kombi är ett riktigt bra märke, och dom här var det även innervantar i, och det bästa - leopard!!!!! :) 
 
 
Lätt värt 250:- om man ska trava runt med lillvovven i snöstorm! :) 
 
Även om vi inte står i stargroparna för en flytt ännu så hemnet-surfar jag en hel del och ramlade över den här skönheten i sandviken (!) i förrgår. Mycket som matchade våra "önskemål" på ett boende. 
 
 
 
 
 
 
Äääääälskar den öppna planlösningen, att det är rätt avskalat men ändå ombonat, ljust, köksö, rejält kök, golvet o.s.v. Var till och med tvungen att kontakta mäklaren för att kolla när de nuvarande ägarna kunde tänka sig flytta ut. Då en ev flytt är möjlig i mitten på augusti för våran del, så förstår man att det är lite för långt fram för säljarna. Hoppas på flera sånna här guldklimpar. Bilder: hemnet.se
 
 
Börjar dra ihop sä för jobb. Arrividerchi. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: