Maria Bäckström...

40.

Kategori: Jobb.

Dag två i Visby. Har inte hunnit med så där jättemycket idag. Har varit på informationsmöte, och en helt fantastisk menyprovning, vandrat Hästbacken (?) upp till torget och fått en snabb guidad tur av Ecke, kikat runt lite i centrum. Ikväll är det premiär på Gutekällaren, och det verkar som att det är där det händer ikväll. Cyklade vilse på vägen hem. Var på riktigt ute i säkert 45 minuter och bara irrade omkring. Försökte navigera mig fram via GPS:en men namnet på våran gata var som bortblåst i min lilla hjärna, haha. Mina ben fick sig en riktig genomkörare i alla fall :)
 
Boendet som vi har blivit "tilldelad" (?) är ett stort hus i ett villaområde som kallas för Wisborg. Jättefint och ganska nyrustat med dubbla badrum, två uteplatser, tvättstuga, inrett garage m.m. För mig är det första gången att bo kollektivt (vi är just nu 2 tjejer och 8 killar som bor här). Jag som är något manisk när det gäller städning, ska försöka ha överseende med att det nog kan bli rätt stökigt.
 
Imorgon om det är fint väder, ska jag försöka ta mig ner till havet. Insupa doften av tång, och kanske också jobba på brännan som jag konstant tjatar om. Och ja, Hanna, jag lovar att använda sunscreen ;)
 
Bild från i eftermiddags när jag satt på ett kokhett supper och försökte skriva lite vykort till min lilla Pappa. För att öka kreativiteten svalkade jag mig med en Miss Cabo. En drink gjord med tequila som bas, en skvätt Chambord (likör gjord på hallon och björnbär), ingefära, citron, och socker. Jag tycker absolut inte att man ska vara rädd för tequila-drinkar bara för att man blev dyngrak på tequila en gång och sen dess inte gillar det. Tequila ger en subtil pepprighet i drinkar, om man använder den lagom. Tequila är gott, som i Miss Cabo, tillsammans med bäriga, ganska söta likörer som man sedan balanserar med färskpressad citron. Det var dagens lektion i bassprit. Tihi.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: