Maria Bäckström...

Sommartider hej hej.

Kategori: Jobb.

 
 Japp. Då ska vi se. Jag tror att det här blir det tredje...kanske fjärde försöket att finna ro, sätta mig ner, öppna datorn och skriva några rader här. Men nu, när regnet öser ner så passar jag på. Jag har givetvis jobbat idag, men när stödet till våra jalusier olyckligtvis bestämde sig för att släppa från sitt fäste och träffa mig i huvudet, så var det inte riktigt upplagt för att fortsätta kvällspasset. Men huvudet sitter kvar där det ska, och jag mår bra så det är bara att ta nya tag imorgon :) 
 
Idag har vi levt på ön i drygt två veckor, vilket är helt sjukt, med tanke på att det känns som att det var i förrgår vi på ostadiga ben klev av färjan för att ta oss an Gotland. Förra veckan var det den berömda Almedalsveckan. Visby kokade över av politiksnack, nyfikna människor, seminarier, föreläsningar osv. Vi hade givetvis fullt upp hela veckan, och man hann, på fullaste allvar, inte göra nånting annat än att jobba, och sova...så i söndags när jag klev av mitt 10-dagars skift så var man rätt mör och nöjd ett tag :) 
 
 
Så vad har vi då gjort sen vi kom hit förutom att jobba... Druckit en del rödtjut och järn, såklart. Kring småtimmarna är diskussionerna ändlösa här på Hagbyvägen 14 ;) En dag förra veckan tog jag på mig att vara barnvakt för första gången i mitt liv. En kollega behövde lite hjälp ett par timmar på förmiddagen, så jag tog med mig lilla Wilmer, 3år, och Tessan ut till leklandet i Kneippbyn. Kneippbyn är ett gigantiskt paradis för både småbarnsföräldrar och barn. Lätt värt ett besök om man är i närheten...!
 
Runt nio tiden sladdade jag in hemma hos dom och smög igång dagen med animerad Starwars. 100p.
 
 
Wille Wonka i blåa faran :) 
 
 
Bjuder på några till hej-jag-är-i-Visby-bilder....
 
 
 
 
Alla ni som ser bilder från Visby på super-bruna, übersnygga människor med champagneflaskor i händerna. Japp. Det är på Kallis det händer. Vecka 29 är det här och på Burmeister man vill vara :)
 
 
Det ni ser på den här bilden är historian bakom Burmeister. En riktigt driftig snubbe som hette Burmeister i efternamn byggde det här huset, för typ kanske 100-150 år sen. När sen Stureplansgruppen skulle öppna nattklubb där i modern tid, var namnet självskrivet. På andra sidan det här huset, hittar man även Suppers fantastiska innergård.
 
 
Efter vecka 27 såg mina ben ut så här. Klumpig? Jag? Absolut inte. 
 
 
Och sist men inte minst, en liten push inför nästa vecka...
 
 
 
 
Häj häj!!!!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: