Maria Bäckström...

Långa nätter.

Kategori: Livet.

Har precis kommit hem från sensommarens första kräftskiva. Jag äter inte kräftor så jag hade tagit med mig kycklingspett, aioli, och bröd. Utöver kräftor bjöds det även på härlig mozzarellasallad, och två sorters pajer (kantarell/västerbotten och (skinka/purjolök). Mycket trevlig kväll, hoppas vi hinner med flera sånna innan hösten griper tag på riktigt. Jag kände imorse att luften var så där krispig som den bara är på hösten och tidig vår...älskar hösten. Eftersom att vi "flyttade in" nu, så har jag tjuvstartat lite med höst. Plockat in lite rönnbär och så :)

I skrivande stund sitter jag i mörkret, framför datorn och sjunger med till gamla Melissa Horn låtar. Mattias sitter i sängen med ett hav av matlagningsmagasin och anteckningsblock. Vi säger inget. Vi njuter av att ge varandra den space man behöver i ett förhållande. Man måste låta sin flickvän ha en väsig konsert för sig själv i vardagsrummet. Man måste låta sin kille drömma om avsmakningsmenyer som skulle få världens alla gourmekockar att svimma. Hösten är fortfarande ett oskrivet blad. Det är skönt. Samtidigt som jag är livrädd. Vart ska livet föra mig? Eller vart ska jag föra livet?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: