Maria Bäckström...

Tisdag.

Kategori: Jobb.

HEJ HÖSTEN!!!!
 

Gud vilket väder! Igår piskade regnet mot rutorna så att jag knappt hörde vad jag tänkte och idag är det sprakande, friskt höstväder. Jag och Zack tog rutinmässigt morgonpromenaden i Boloungern och Zack riktigt njöt när hans mjuka öron fladdrade i vinden. Dock är det kanske lämpligare att säga "HEJ VINTERN!!!!". På vägen hem från Åre i söndags fick vi uppleva säsongens första snöoväder. I drygt tre timmar fick vi med sommardäck ta oss igenom gigantiska snöflingor och hårda vindar. Idag har vi satt på vintersulorna, så du kan vara lugn Mamma! :)
 
Halva oktober har gått och julskyltningarna är i full fart i butikerna. Var in en snabbis på Rusta idag, dom hade fått upp en del fina saker på hyllorna.
 
 
Buddah-formade julgransdekorationer.
 
 
Hade det inte varit för Mattias avsky mot allt som är rosa och tjejigt, så hade jag slagit till på dom babyrosa/vita närmast i bild. Lite otacksamma bilder för övrigt, dom var mycket finare i verkligheten.
 
 
Dom här rackarna slog jag till på förra året. Julgransdekorationer i lite gammal, nött silverbeläggning. Ganska stora. Inget jag reflekterade över när jag slog till på en förpackning samt en plastgran modell "lagom för 49kvm."
 
Trots låg motivation att poa och fixa här hemma dom senaste veckorna, var jag i mitt fixar-esse här igår kväll. Fast "fixet" igår handlade mer om att åtgärda sånt som jag har skjutit framför mig länge. Tex spackla igen fula hål efter hyllor och krokar, tog bort en list under garderoben i hallen som måste bytast ut, satte upp en tredje hundsvanskrok i hallen (Jag vet, jag har tappat det men jag älskar dom!)
Har retat mig mycket länge på våran otroligt fula toalettdörr. Den är gammal, nött, färgen har flagat på flera ställen och den vita färgen har gulnat ett par nyanser. Rätt som det var fick jag en snilleblixt och slet fram decoupagelimmet :)
 
 
Jag tog gamla tidningsomslag från Mattias favoritmagasin Gourmet och limmade fast dom på dörren med lacklim. Tanken är att hela dörren ska täckas, omslagen började tryta efter åtta tidningar så projektet får vila så länge. Om någon sitter inne på utlästa överblivna Gourmet så tar jag mycket tacksamt emot dom! :)
 
Är det fler än vi som måste utnyttja väggarna för att golvytan är alldeles för liten så är IKEAs köksinredning ypperlig. Här har jag satt den korta varianten av GRUNDTAL i sovrummet. Perfekt att slänga av sig kläder och smycken på när man inte riktigt orkar eller har tid att lägga/hänga det på sin plats. 
 
 
Bredvid stången har jag satt en hel hög krokar på rad, detta gör det enkelt att ha saker framme som man använder ofta.
 
 
Diorväska som jag fyndade för tio kronor på en loppis i Gävle för typ tio år sen. En väska som jag har framme och som jag har kvar för att jag ser en gammal sliten vacker charm i den.
 
Nu väntar badminton battle mot Anna, dags å peppa! Hej :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: