Maria Bäckström...

Vagabond.

Kategori: Jobb.

Herregud! Vad jag önskar att jag hade kunnat knäppa kort på Zack nyss. Han verkade rastlös och ävig, kom fram till mig flera gånger och ville upp i knät. Till slut lyfte jag upp honom, och då kröp han ihop och la sig i lugn och ro. Mysigare hund får man leta efter.
Jag vet inte riktigt om jag har berättat det, men jag och Zack går på en kurs "Trix och konster" hos Anna Hilding. (Som jag VARMT kan rekommendera till ALLA hundägare, framför allt er med valpar som ska gå valpkurs.) Igår var tillfälle nummer tre i klubbstugan vid Gävle Hundungdom i Andersberg. Vi fick sitta bredvid Alice och hennes matte den här gången. Alice är en cremevit, livlig, söt, lagottotik. Ni kan ju själva tänka er henne i kombination med Zack och hans hormoncirkus. Kaos. Han var inte ett dugg sugen på att lära sig puffa på en boll eller rulla runt. Fick med oss lite hemläxor så jag får träna och nöta här hemma istället tills nästa tillfälle.
 
Imorse när klockan ringde flög jag ur sängen som ett barn på julafton. Mot Arlanda. Åkte ner på lite mer än en timme och parkerade utanför terminal 5. Efter drygt tio minuter kom dom, Bröderna Grönlund. Pepparkaksbruna, trötta, och något tunnare än när jag släppte av dom. Ingen av dom hade ätit på typ fyra dagar, så ett stopp på Max i Uppsala var givet. Mellan pommes och dipp smattrade kommentarerna överhuruvida Kuba "fungerar" som turistmål. Inte alls konstaterades det.
 
 
M och jag låg i soffan och catchade up lite när han gäspar och frågar mig..."Näää...ska vi?"
-Ska vi vad? frågade jag.
-Jamen gå å knyta oss...
-Mattias...älskling...klockan är bara sju...
Stackarn, helt vimsig i pannkakan efter omställningen. Trodde även att det var onsdag idag.
 
Igår var jag på IKEA, och norpade åt mig en liten reklambilaga med deras julsortiment i. Fick span på en vimpel som jag tyckte var jättefin, som var gjord av paketpapper och snöre. Och jag hem och börja klippa.
 
 
 

BUS-enkelt. Allt du behöver är:
-Presentpapper, tapet, gamla tidningar etc.
-Limstift.
-Snöre eller band. Jag använde *trummvirvel*..hampasnöre!! :)
-Sax.
-Linjal. Om du vill mäta och tramsa så att det blir rakt.
 
Jag körde på frihand och gjorde en mall som jag följde, så att alla var likadana i alla fall. Sen om det är lite snett är det ingen som ser på en suddig efterskiva en mörk januarimorgon. Använde mig av ett naturbrunt papper från IKEA, ett naturbrunt papper med kinesiska tidsskrifter på från Granit samt dekorplast med ekmönster. Plasten vek jag dubbel och la en hårdare skiva emellan, som jag sedan klöpp ut. Själva vimpeln blev kickass, men när jag var klar insåg jag att den inte hade någon given plats här hemma. Den hamnade ovanför soff-mys-hörnan så länge.
 
 
Mattias har sovit sen åtta snåret och jag tror minsann att det börjar bli dags för mig att göra honom sällskap.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: