Maria Bäckström...

Stockholm House Maffia.

Kategori: Jobb.

Har precis sjunkit ner i sängen efter en av dom längre dagarna i mitt 26 åriga liv. Allting tog mycket längre tid än vad vi hade räknat med idag. Runt tolvtiden lämnade vi 026-området och styrde kosan mot Åre. En tunglastad bil med släp i kombination med blixthalka och nederbörd i form av snö gjorde resan till Åre en av dom längsta någonsin! Vi stannade tre ggr efter vägen så att Zack fick lukta/kissa/sträcka. Väl framme i Åre släppte jag ut honom på den snöiga gräsmattan framför huset. Det var som att släppa ut en kossa på våren. Han hoppade, sprang och stojade! Helt överlycklig. Han lyfter tassarna lite extra högt när det är snö, ser jätteroligt ut!! Ska lägga upp lite bilder från våran lägenhet när tillfälle ges :)
 
Helgen innan våran avresa, spenderade jag i Stockholm med Anna och Hanna. Swedish House Maffia höll sina avslutningskonserter i Friends Arena och det var det huvudsakliga ändamålet för våran resa. Vi hade biljetter till konserten på fredagen, så på torsdagkväll åkte vi ner till huvudstaden. Delade på en flaska rött och fnissade ikapp. På fredagen var det leta-konsert-kläder-VM på stan. Tror vi rännde runt i varenda vettig butik i Sthlm, och till slut fann vi det vi sökte.
Konserten i sig var helt fenomenal! Bra ljud, löjligt mycket folk, BRA MUSIK! Dom hade gärna fått kräma på lite mer med ljus och såna effekter - det var ju ändå deras sista konserter i Sverige. När vi köpte våra biljetter så var det ENDA som fanns (förutom VIP-biljetter för ockerpriser) var biljetter till 16+ ståplats. Vi fick alltså stå i ett hav med gymnasie elever. När en grupp unga damer tyckte att vi dansade lite för hetsigt fick vi genast höra att vi minsann inte hörde hemma där. "Vadå är ni 30 eller!?"...Hrm. Vi dansade diskret vidare bort från dessa näbbiga fröknar. När jag var 16 hade jag aldrig vågat säga något dylikt till någon. But then again, jag var ju inte heller någon som gick på gigantiska konserter när jag var 16. Jag satt med tjejerna på parkhallen och trånade på herrlagets innebandyträningar.
 
Friends Arena.
 
 
 
 
'
 
Denna otroligt trevliga kväll bjöd även på en spräckt Iphone-skärm, ett skrapat knä, en sträckt fot och en massa massa skratt! Härligt <3
 
 
Dags att söva! Gud-natt.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: