Maria Bäckström...

Dag 3.

Kategori: Jobb.

Ingen bäbis än! Fick ett kort SMS av min bror i eftermiddags att det är på gång men att hon har mycket ont.
 
Idag har både jag och Mattias varit lediga, och då han, som så många andra, har fastnat i Sons of Anarchy-träsket så har jag ägnat mig åt julpyssel. Varje år (nästan varje i alla fall) har jag köpt julkort på IKEA och pimpat dom, alternativt gjort helt egna. I år hade IKEA inga julkort som imponerade speciellt mycket på mig så jag tog mig i kragen och gjorde egna. Kort och kuvert köpte jag på GRANIT i Sthlm. Har även sneglat på deras stämpelset en längre tid så jag slog till på ett sånt också. Såg ett julkortspyssel på en blogg idag med washitejp. Funderade på vart i Åre man kunde få tag på sån. Gissa lyckan när jag packade upp jullådan och insåg att jag,  i ren julskyltningseufori, slängde ner tre st rullar washitejp i vagnen under Ikeas julskyltningspremiär. Dessa tre hade jag alltså packat ner, helt omedvetet - hur soft!!!?
Hur som. Julkort blev det, och en massa annat. Bilder.
 
 
 
 

Julkalender från Ikea. En än så länge tom julkalender. Första december är på lördag, så vi får lägga på ett kål om vi ska hinna. Jag å Mattias har kommit överens om (läs: jag har bestämt) att köpa tolv små saker var och lägga där i. Det kan vara vad som helst, en trisslott, en liten chokladbit, ett paket tuggummi, en lapp med några fina rader på o.s.v.
 
Sjukt "gul" bild. Ljusade upp den för att det skulle synas lite bättre så då vart den så, hihi. Anyway. Den här vimpeln gjorde jag själv förra året tror jag att det var....Köpte den på GRANIT och hade den på balkongen under sommaren. Då var den helvit med undantag av svarta stjärnor på några av vimplarna. De plockade jag bort och gjorde sen bokstäver på dom vita vimplarna med brun textilfärg. Det syns inte så bra på bilden, men den här sitter ovanför våran säng i vårat pytte-pyttelilla sovrum! Sjukt mysigt, men litet :)
 
 

Kvällen avslutades med glögg, lussisar och pepparkakor. Sitter som en padda i soffan, hög som aldrig förr på socker. Hittade bilder på mig - i gymmet, från i våras...fick lite ångest och tänkte att jag borde träna. Ja-deh. Har ju en hund som jag nöter och promenerar med så lite får man röra på fläsket i alla fall! :)
 
På tal om honom så är det väl dags för en svängom med honom nu innan läggdags. Hoj!
 
P.S
 
Fick ett till mess av den blivande fadern nu. Nu är det ÄNNU NÄRMRE! Herregud. Jag vet inte om jag kommer kunna sova inatt! :)
 
D.S
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: