Maria Bäckström...

Blod.

Kategori: Jobb.

Hallååååå våååååreeeeen!!!!!!
Gud det här vädret gör mig helt vild! :)

Har precis avverkat en löptur i underbara Boloungern. Jag löper inte regelbundet utomhus, utan det blir mest när andan faller på, det är bra väder, och när jag tröttnar på gymmet emellanåt. Dock är dagens utsvävning i löpardojjorna genomförd på order av doktorn på blodgivarcentralen. Jag och min andra hälft Mattias anmälde oss som blodgivare på nätet i höstas och fick kallelse till undersökning förra veckan.
Det tog inte många minuter innan läkaren (?) kunde konstatera att jag är en helt oduglig blodgivarkandidat. Jag hade 96/54 i blodtryck och låg i underkant i blodvärde. Hon tittade på mig, lade huvudet på sned och sa -Du har ju fina kärl i alla fall. Jag såg det som ett avslut på vårt korta möte.
Innan jag lämnade rummet tillade hon även, -Du kan ju komma tillbaka om nåt år, blodvärdena förändras ju i livet. Öhm. Okej, i'll do that. Vart lite besviken. Jag ville så gärna bidra med något så viktigt som blod. Frågade lite oroligt om det är många som lämnar blod nuförtiden, och det sa hon att ja, då det är det.


Hur som helst. Idag intar jag frukost på balkongen, hur härligt?!




Måste även tilllägga att det bara är nio dagar kvar tills den 25:e nu. Det här har onekligen varit dom tre längsta veckorna i mitt liv! :) Hittade äntligen en hundbädd till våran lilla tuss igår, på dollar store av alla ställen haha. På djuravdelningen hade dom två storlekar och jag köpte den mindre för det nobla priset av 50:- Det är inte säkert att han kommer vilja ligga där men då har man ju i alla fall inte slagit till på nån rålls råjs-version. 
Den får stå i köket så länge tills jag har gjort en lämplig plats för den i sovrummet. Kanske går om man tar bort alla handväskor och skor? ;)

Avslutar med en liten bild på miraklet.

Ha en trevlig helg! Pyss å kram :)

Kommentarer

  • Sandra | Inspirera Mera säger:

    Åh så fin vovve, förstår att ni längtar!

    2012-04-12 | 23:58:49
    Bloggadress: http://www.inspireramera.se

Kommentera inlägget här: