Maria Bäckström...

Stockholmebitches.

Kategori: Jobb.

Söndagen lider på sitt slut, och junis första söndag spenderades på hemmaplan i med lugna aktiviteter. Fast jag knappt jobbar 75% så är jag ändå sjukt sliten på söndagar. Fredag och lördag innebär tillsammans cirka 30 arbetstimmar så man egentligen kanske det inte är så konstigt att knoppen är tung på söndagar.
So whats new? Två dagar innan den första visningen av lägenheten satt jag och mattias på balkongen i ljummen kvällsol med en varsin öl och pratade om allt och ingenting. Helt plöstligt var vi knäpptysta, sen säger Mattias;

-Maria varför ska vi flytta egentligen? Vi har det ju så bra här.

Det var som om han tog orden ur min mun, och efter en lång diskussion fastställde vi att försäljingen skulle avbrytas. Anledningarna till detta är många men den främsta är att vi faktiskt trivs helt sjukt bra i den här delen av stan, och nu har vi äntligen hittat någon form av balans i inredningen (Alla som har sett "hjälp vi flyttar ihop" vet vad jag menar). Så Brändströmsgatan får stå ut med oss ett tag till :)

En relativt lång åtgärdslista har upprättats över småfix i lägenheten. Åtgärder som underlättar och som kommer att skapa mera utrymme för oss, bland annat genom att bygga om dom platsbyggda (läs platsbyggda på 70-talet) garderoberna, utnyttja takhöjden på 2,70, osv. Vi har redan bockat av en av punkterna som var att ordna utrymme för städprylar. Bänken i köket har tillfälligt placerats i sovrummet, och istället för den har vi införskaffat ett skåp i samma serie fast högre. Det sväljer både dammsugare, mopphink, städartiklar, alla våra glas, alla mina vaser, osv osv! Så vare med det.



Nya skåpet.


Allt som rymms där i.


Klockan som jag har suktat efter i, jag vet inte hur länge är äntligen min!!! Tack igen älskling :)


Zack med sin absolut bästa leksak. En begagnad salladsförpackning.


Zack och jag <3

Vet inte om jag nämnde det men vi (Jag, Anna, Gabbe, Tobbe, Gullan och Johannes) var till stockholm i tisdags för att se min absoluta idol (förutom Beyoncé fast dom är ihop så det blir ju samma) Jay-Z uppträda tillsammans med Kanye West. Om det var fett? DET VAR SÅ JÄVLA AWESOOOOME!!!!! Bilderna är inte dom bästa men här är några.


Här står dom på en varsin kub mittemot varandra som ser ut att vara fylld med vatten och i den "simmar en haj".




Kanye och Runaway.

Efter drygt två och en halvtimme, och efter att ha fått höra niggaz in paris fem gånger på rad som slutnummer var konserten slut, och jag var i extas. Våran kväll slutade på F12 -> seveneleven -> säng på scandic anglais.


Avslutar med en bild på mina absoluta Harrys-favoriter :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: