Maria Bäckström...

Stackars lilla mig.

Kategori: Jobb.

Hola!

I söndags drog jag och 13 andra från Harrys Gävle iväg på en kryssning arrangerad för hotell- och restaurangpersonal. Stämmningen var på topp, vi skulle festa, gå på NAUSE spelning i nattklubben, vara vaken hela natten och go nuts! Kände mig krasslig på bussen men tog en dubbel treo och tänkte att det nog bara var för att jag hade sovit lite på natten som tyngde mig.
Under kvällens gång flerdubblades syptomen; halsont, feber, hosta, huvudvärk, och värk värk värk...Jag hade ont i varje milimeter av min kropp. När klockan var halv ett skrek min kropp rakt ut,  och jag fick kasta in handduken.
Jag gick till min hytt, bytte skinnkjolen mot tjocktröja, kröp ner i sängen och lät självömkan skölja över mig. Jag....HATAR...att vara sjuk!!! Hatar att vara svag, kanske mest för att jag kan bli tvungen att be om hjälp - något som jag inte är speciellt bra på.

Dagen efter (igår) var jag lite piggare (något som jag skulle få sota för idag), och orkade faktiskt med att shoppa lite i taxfree butikerna. Eftersom att min fest-budget för resan var så gott som orörd gjorde jag mig råd med ett galet snyggt halsband:


Eftersom att jag fortfarande inte riktigt förstår mig på macen så får bilden vara upp och ner idag! :)


Två st godingar som är bra att ha hemma :)


Har förälskat mig helt i Nugan Estate och deras Third Generation. (Shiraz fr Australien om ngn är intresserad). Och på båten hittade jag en Pinot Noir från samma vingård, jäy! :)

Och så klart fick några givna tax-free klassiker följa med hem också.

Klockan börjar bli mycket, dags att knoppa innan treon går ur kroppen och jag deckar igen!



Puss å gonatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: