Maria Bäckström...

Mitt liv som nattuggla.

Kategori: Jobb.


Maaaaw, hur kan det vara så svårt att kliva upp? Jag har verkligen aldrig varit någon morgonmänniska. Klev upp igen imorse för att köra Mattias till jobbet, kom hem och deckade på soffan - vaknade två timmar senare, haha.
Idag, fredag, hade jag dock en hygglig anledning att utöka sömnen lite; jag går till jobbet tre, och kommer hem runt 04.00-04.30 imorgonbitti. Då kan det vara skönt att ha ett par timmar extra i kroppen :) 
Hur som, bilden ovan får säga allt om hur jag började min dag. En god frulle, en hemmagjord latte, ett att-göra-idag-block, och eftersom att jag inte har orkat stöka mig iväg till affären, så får fjolårets vårnummer av Residence agera frukost lektyr.
Hittade bild på ett kök som är kaklat precis så som vi tänkte göra:
Hur snyggt!!!?? Högblankt svart golv, stoooora fönster, och simpelt underbart kakel hela väggen upp till taket!
Dog lite inombords när jag såg det här, men när köket vart klart insåg vi båda att köket dels kändes för litet för att göra nåt sånt där, att det skulle bli lite FÖR mycket liksom, samt att vi redan var så himla nöjda med hur det färdiga köket såg ut. Så vi åkte tillbaka till affären med kaklet ! :)
Bilden är lånad från en jättefin blogg som heter inneoute.blogg.se.
Glömde skriva sist; vitvarorna är inköpta på Möbelbutiken i Bollnäs http://www.hemmabutikerna.se/bollnas/ . Fick fantastisk service, varorna levererades vid dörren, samt installerades - :)

Var på IKEA häromdagen (skräll), på skylt-torget där dom alltid har säsongsexponeringar var det tomt. HELT TOMT. Med undantag för ett par inplastade sj-pallar med varor på. Blev helt sjukt nyfiken, hade go lust att slita upp plasten och rota igenom, men man lär ju försöka vara som folk haha. Förra våren på IKEA innehöl mycket knalliga färger, klargrön, stark himmelsblå, rosa, o.s.v. Vet inte riktigt vad jag hoppas på. Jag tänkte försöka komma igång med en skiss på balkongen idag. Göra någon form av mood-board kanske.
Att-göra-listan ligger glor på mig, så det är väl dags att verkställa antar jag :) Trevligt helg!! /M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: