Maria Bäckström...

Sleepless.

Kategori: Jobb.

    Mina ögon verkar helt outröttliga idag, så jag bestämde mig för att ge upp kampen i sängen och gästa soffan istället. Jag bloggar idag från min iphone, via den nya blogg-appen. Efter ett par minuter har jag suddat ut lika många ord som jag försöker skriva, och inser snart att det här inte är en applikation jag kommer att använda till dom där väldigt långa inläggen.
    För er som undrar över köket så är slutdatum satt om ca. en månad. Trodde det skulle bli tidigare, men målarens jobb drog ut på tiden...shit happens. Allting är inhandlat och beställt nu, så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går vägen :)
    Om det inte var för att hela lägenheten är becksvart så hade jag visat bilder på hur det ser ut här nuförtiden. Jag gillar rosa - okej ?!? Ett antal vilda diskussioner med min bror ägde rum, angående mitt val av färgskala i lägenheten i kombination med att Mattias har flyttat in här på "riktigt". Efter mycket om och men försökte jag se min tvåa genom en killes ögon och förstod då att jag har tvingat Mattias att leva i ett dockhus. I samband med höstens ankomst har jag, lite i taget, bytt ut den tyllrosa färgskalan jag hade här hemma till vittvitt med accenter som valnötsbrun, och lila. Nu under hösten har jag blandat in några färgklickar med orange och gul också.
    Vilket leder mig in på nästa ämne - julen! Som jag har längtat. Jag såg att Ikea personalen packade upp dom första pallarna med pynt idag när vi var där. Längtar så tills att inredningsmagasinen publicerar sina jul-specialer så att man får lite inspiration :) Den här julen tänker jag spendera på hemmaplan, jag tänker pynta lägenheten hämningslöst, baka en massa juligt godis i vårat nya kök, och bara njuta av att vara på hemmaplan.
    Förra året runt jul, var jag en vilsen själ som nyss hade kommit upp till Åre med min pojkvän. I en lägenhet som var så tom att det ekade när man viskade satt jag förtvivlad med mitt schema i handen.
    På det stod det att jag skulle jobba långpanna julafton, juldan, annandag jul, nyår och nyårsdan. Långt från hemmets trygga vrå "firade" jag och Mattias jul, med att äta på Broken.
    Happy Holiday liksom.
    Låter gnälligt, jag vet, men på julen ska man vara tillsammans!
    Om jag bara hade sjukt med pengar skulle jag anordna en stor jävla fest, som alla var bjuden på. Så att ingen skulle behöva sitta ensam på julafton...
    Jag undrar om det här inlägget kommer vara så långt på datorn, som det känns i telefonen. Vet vad jag ska göra nästa gång jag inte kan sova i alla fall - blogga med ett finger.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: