Maria Bäckström...

Åre-bloggen.

Kategori: Jobb.

Idag skulle bli dagen då jag skulle entra gymmet som en lätt liten fjäder iklädd en tight trikå och sockiplast. Jag skulle återta tronen i min värld som hurtbulle. Jag skulle kliva upp tidigt, äta en nyttig hotellfrukost, och sen erövra backarna. Att kliva upp tidigt var ingen match. Sen åt jag våfflor till frukost och sen åkte jag hem. Fail, som den moderna människan hade sagt. I skrivande stund befinner jag mig i hemmet, och funderar vad jag ska göra med veckans enda lediga dag. Åka skidor? Åka till järpen och kolla efter mattor? Ta ett hett bubbelbad, dricka ett glas vitt och låtsas att jag är lyxhustru? Det är jag, lite grann i alla fall. Mattias kom hem med ett par jättefina skidhandskar åt mig här omdagen, vita och JÄTTEVARMA :)

I torsdags förra veckan tog jag mig mod att åka ända högst upp på Åreskutan, 1420m.ö.h. Det är svårt att med ord beskriva vad jag beskådade där uppe. Jag kan bara säga att det inte finns mycket som slår den här utsikten.
 







På något konstigt skönt sätt känns det som att säsongen kommer rinna iväg med ljusets hastighet. Solen går upp liite tidigare varje vecka, det är redan slutet av Januari, och sen är det bara tre månader kvar. Nästa vecka åker jag hem ett par dagar för att ta farväl av Smedsgatan, med största sannolikhet, för sista gången. Aouch. Det kommer göra ont, men när jag ser min nya adress på posten så kan jag le lite grann i alla fall.

Studentveckorna har dragit igång här uppe förresten, ska försöka fota lite grann på morgondagens After Ski, det är helt sjukt med folk. Igår var det kö utanför båda ingångarna upp i backen :)

Pyss å kram/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: