Maria Bäckström...

Nytt inlägg.

Kategori: Jobb.

Då var det avklarat.
Med darrande händer plockade jag av nycklarna till Smedsgatan 4A, och lämnade motvilligt över dom till Patrik som nu står som ägare. Gjorde det ont? Ja det sved att lämna party-stugan bakom mig. När jag hämtade nycklarna till min nya lägenhet, fick jag se att dom är av samma sort som Smeds-nycklarna, det tröstade lite.
Jag var in en snabbis i Gävle-lägenheten också, bara för att se om den var lika sjyst som första gången jag såg den. Eller om jag i vild panik hade köpt ett renoveringsojbekt, bara för att ha tak över huvudet när jag kommer hem från Åre. Men på Brändströmsgatan 17 fanns liksom en hemtrevlighet. Det var varmt, ljust och mysigt. lagomt stort också.
Även om den är så gott som nyrustad, så kommer jag ha en hel del att göra i Maj. Byta tapeter i samtliga rum då mörk ceriserosa, ljus skogsgrön och paljett tapeter inte riktigt är min grej. Köksluckorna är vidriga, dom går fetbort. Skönt att jag har ett par månader på mig att fundera lite. Jag har redan gjort en tidsplan med delmål och lite sånt så att man har en klar bild över när man vill vara klar. Jag spenderar en hel del tid på inredningsbloggar för att inspireras och få nån sorts hum om vilken stil och vilka färg-kartor man ska hålla sig till.
Vädret i Åre idag kan man beskriva med fem ord: S T O R M! Det blåser så att träden ligger jämns med marken och det snöar vågrätt. Tur att bilen funkar igen så att man slipper gå i detta busväder.
Ska åka ner till byn nu och kolla efter lite saker som kan pigga upp här hemma :)
Over and out! /K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: