Maria Bäckström...

Sjung för din själ.

Kategori: Jobb.

Ett tag var jag lite oroad att jag skulle känna hemlängtan i Åre. Har jag den här under armen kan "hemma" vara precis vart som helst.
Den här underbara lådan innehåller:
  • 12 remastrade album (13 skivor) som utökats med hela 39 bonusspår. Ett tiotal av dessa har tidigare aldrig givits ut i någon form. Albumen är förpackade i uppvikskonvolut som mini-vinyler, alla med en fyllig booklet, som förutom sångtexter innehåller massor av tidigare opublicerade bilder.

  • En DVD med tio klassiska videor, bl.a. ”Håll Om Mej!” från SVT:s ”Listan” 1987 och den Grammis-belönade ”Det Finns Inget Bättre”. Materialet på DVD:n är digitalt remastrat.

  • En karaoke-DVD: 16 LeMarc-hits i originalmixar, exakt som på skivorna – utan sång. När TV-rutan fylls av Peters texter är det bara att ta på sig hatten och sjunga!

  • Titellåten ”Starkare Än Ord” som singel i en outgiven, längre och fullständig version.

  • En 44 sidor tjock bok, där Peter LeMarc personligt och detaljerat berättar om låtarnas tillkomst och skivornas inspelningsprocess.
13 CD-skivor med 39 bonusspår, 1 CD-singel, 1 DVD, 1 karaoke-DVD, 1 utförlig bok – allt i en box, stilfullt och elegant formgiven av Pär Wickholm.

"– Detta är mitt liv i en låda" , Lemarc.

I samma sekund som jag satte mig i bilen rotade jag fram ett av mina favorit album "Sjutton sånger" och hela vägen hem till Gävle strömmade låt på låt ur högtalarna. 13 skivor har jag att nöta på, så man lär ju inte ledsna direkt. Nån kväll när jag är ensam, ska jag korka en flaska rött och gå igenom allt material man har gått miste om :) Tusen och åter tusen tack till min härliga familj!!!! <3
Dom månaderna som låg framför mig i höstas som skulle gå så trögt, flög förbi mig och nu är det drygt fyra dagar kvar tills att vi åker. Inte ens hälften av vad jag skulle ha gjort är uträttat, vilket inte kom som nån chock för världen.
Ögonen svider och gäsparna tätnar, hörs när vi hörs så att säga. Pyss :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: