Maria Bäckström...

15:e december.

Kategori: Jobb.

Min hjärna är helt överkokad. Från 09.00 till 17.00 idag har jag suttit på röven och lyssnat och tagit in information. Ett tag trodde jag att hjärncellerna typ var förbrukade - jag satt som en zombie och bara gapade (bortsett från när jag gäspade vilket var typ var tredje minut) Förutom all info man matades med, fick vi träffa alla andra medarbetare: cirka 48 pers. Det var ingen dans på rosor. Alla ville veta saker om en, alla ville ha en ny bästa kompis att ty sig till, och alla pratade hejvilt, eller ja dom flesta i alla fall. Det påminde lite om Harrys-öppningen. Jag hoppas innerligt att det blir som Harry-öppningen också, eftersom att jag fann några av mina härligaste vänner i dom kollegor som jag samarbetade med då; Gullan, Anna, Gabbe, Lina, Tobbe (plus mååånga till :)...och såklart han som jag numera bor med här i Åre: Mattias. 

Kvällen igår avslutades med en gemensam middag på Fjällgården. En sjyst husmansrätt, med en massa öl och vin till. Vi åt och drack och det var hyfsat trevligt. Klart man vill lära känna folk, men jag orkar inte ha korsförhör med varenda kotte efter en dag. "Vad har du jobbat förut?" "Vart kommer du ifrån?" "Vilken avdelning ska du jobba på?"...jag kom på mig själv med fejk-fnittra titt som tätt åt vad saker som folk berättade. Herregud, vad gör jag? tänkte jag. Artighets-tvångs-beteende kallar jag det.
Anyway, kvällen fortsatte nere på Holliday Club där vi bowlade. Precis som vanligt överträffade jag mig själv i att vara sämst på denna fjantiga klot-"sport". I serie nummer ett bjöd jag på ruggiga 47 poäng, en hel del klot hamnade i rännan med andra ord. Det finns inget mer att orda. Dom andra på min bana sa åt Mattias "Att gå hem och ta hand om förloraren." Jag såg mig slagen och vi knatade hemmåt. När jag vaknade dan efter hade jag på fyllan och villan snattat en sop med tilhörande sopskyffel av grannen, samt förvandlat kaffepannan till julgransfot.
Åre är ingen platt pannkaka direkt, det är uppför- och nedförsbackar precis vart man än ska. Mycket ansträngande. På tal om nedförsbackar, så ska jag göra premiär i barnbacken imorgon :) Vädret ser lovande ut och jag är taggad som fan! Uppdatering om detta utlovas hihi.

Övriga dagar sen vi kom upp har vi spenderat här hemma på Tottebovägen 6...packat upp kläder, skor, och lite andra prylar, klätt våran levande julgran, bakat pepparkakshus och lite annat mys :) När vi kom hit i Söndags fick vi lite av en chock. Det visade sig att vi och hyresvärden har lite olika syn på termen "möblerad lägenhet". Detta fanns i lägenheten, och då menar jag att det fanns det här och INGENTING mer:

-Säng
-Skranglig Ikea-hylla från -87
-Soffa.
-Ën golvlampa, två taklampor.
-En ytterst liten TV-bänk.
-En köksgrupp som hyresvärdens mammas mormor hade när hon var ung. (?!)
-Två mycket fina linneskåp i gammalt trä. Funderar på att snatta med mig dom hem när vi åker. Hoppas på att dom inte märker nånting. 
-Ett duschdraperi. 
-En matta. 

Lite gardiner, blommor och fotoramar kommer följa med TJU 098 tillbaka när jag åker hem i slutet av Januari. Snart börjar paradise, dags att inta soffposition. Men först lite bilder :) 


Jul-trädet fick tina i badkaret innan vi kittade honom.

 



Tänkte slå på stort först men tålamodet satte käppar i hjulet.




Baren på fjällgården. Lika fin som resten av hotellet. Barchefen berättade att dom säljer upp till fem pallar Carlsberg på en vecka så det lär bli lite tryck :)



En av alla myiga soffhörnor på hotellet.



Ja mamma den här bilden är till dig: Våran lilla soffa. Väggarna är så pinsamt tomma för tillfället just nu så det här är enda bilden från själva lägenheten för den här gången :)


Det är dags, hörs, hej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: