Maria Bäckström...

Lyckliga gatan.

Kategori: Allmänt

Dom senaste dagarna har gått i lyckans tecken. I torsdags fick jag och Mattias besök av storebror Joakim, hans Fru Jennifer och självklart härliga lilla Ellie. Som en liten hemlig bonus hade dom tagit med sig världens bästa mamma Ewa också. Vi åt Mattes ökända Pasta Carbonara i solen och detta avslutades med mamsens hembakade blåbärskaka och kaffe.
 
 
På fredagförmiddag fick jag den nobla äran att deltaga när min fina vän Liss Hanna tog examen från Sjuksköterskeprogrammet vid Högskolan i Gävle. Ceremonin, som hölls i Heliga Trefaldighetskyrkan var mycket vacker och högtidlig. Huvudämnet i dom flesta talen var, förutom studenterna såklart, vördnad, omhändertagande, och medmänsklighet. Det sas så mycket vackert, och när jag satt där i min varma klänning, med gåshud på armarna så tänkte jag flera gånger: "Det där ska jag komma ihåg så att jag kan citera sen..." Men med 28 grader i luften och noll mat i magen antar jag att det inte var så lätt för ärthjärnan att memorera. Ett uttryck minns jag...prästen sa vid ett tillfälle "...ni har delat ett stycke liv tillsammans..." Ett stycke liv. Vilket målande uttryck. 3 år är ett stycke liv. Våran fina Hanna var en av talarna i kyrkan, och hade tillsammans med sin klasskamrat skrivit ett fantastiskt vackert tal.
 
 
Har sällan skådat en mer målmedveten människa. Stort grattis till din examen Liss Hanna! All lycka i ditt framtida yrke <3
 
På kvällen hade vi Pappa med fru, och Faster Annika med familj här på grillmiddag - tack solen för din närvaro! :) När alla hade lämnat, sjönk jag ner i badet med lite tända ljus och kände lyckoruset. Lyckoruset man får av att äta kvällsmiddag med famlijen utomhus i underbar kvällsol. Lyckoruset man får av att se en vän nå en milstolpe i livet. Lyckoruset man får av att livet, för tillfället, är perfekt...
 
Pricken över i:et på dessa lyckliga dagar, var att få servera på bröllopsmiddag igår på vackra Soldathemmet. Jag tycker att det är lite av en ära att få vara en del av någons bröllopsdag. Middagen bestod av snittar/champagne, förrätt, varmrätt, ost-kex-dessertvin, samt bröllopstårta-kaffe-avec. Svaret på frågan om benen är trötta idag, är alltså JA. Grattis till David och Nina, lycka till i framtiden!
 
 
God natt Gävle! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: