Maria Bäckström...

Cars, kids and dogs.

Kategori: Allmänt

Tisdagseftermiddagen har spenderats i lugn och ro på hemmaplan. Enda utsvävningarna gjorda är en "kvälls-mats-inhandling" på Willys, samt en visit på Bilmetro för att hämta bilen som har varit på service.
XUJ 468 fick OK på nästan alla punker. Så när som på att en givare, involverad i kopplingspedalen, är paj. Detta visste vi om då farthållaren slutade fungera för ca en vecka sen...Utöver detta hade mekanikern noterat ett par andra grejjer som fick min inbyggda audi-varningslampa att blinka rödaste rött!! Inget allvarligt, men med den historian jag har tillsammans med TJU 098 så är man lite lätt nervklen. Nåväl. Oavsett ärende på bilmetro brukar ett besök i bilhallen vara givet. Men inte heller idag fanns något som passade oss. Eller *host* plånboken rättare sagt. Spaning fortsätter alltså. 
 
I lördags var jag på en trevlig tillställning tillägnad familjen Pettersson/Nybergs yngsta famlijemedlem Gustav.
 
 
 


Gustav i farmors trygga famn :)
 
 
Storsyster Stella och Mormor Janet.
 
Det var en fin stund. Lyssnade på när Emma sjöng en sång för Gustav. Catchade upp lite med Kossan (Internnamn, don't ask). Och nånstans mellan dom gudomliga smörgåstårtorna och en hel uppsjö med barn kom jag på mig själv flera gånger med att vara helt faschinerad över hur Soffe verkar ha stenkoll på allting. Håller en lite gnällig Gustav på armen, håller Stella sysselsatt tills att gästerna kommer, håller samtidigt koll på att det finns tillräckligt med stolar, att kaffet är tillräckligt, och att dukningen ser bra ut...Herre-gud! En annan har fullt sjå att se till att man har plånbok och nycklar med sig när man ska lämna residenset. Någon borde upprätta ett pris. Ett mammapris. Fast det skulle bli helt omöjligt att kora vinnare. Jag vet på rak arm typ fem stycken som jag skulle vilja ge en stor fet medalj till...:) Själv är jag rätt nöjd med att kalla mig för matte ett bra tag till. Det kommer en Björk Jr. i november som jag ska träna på först ;)
 
På tal om juniorer. Dom är här nu.
 
 
 
Sex stycken helsvarta Border Collie/Golden Retriver-valpar föddes för ett par dagar sen...kommer bli helt fantastiska valpar gissar jag. Ungefär som den här...

 
Herregud vilken kärlek.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: