Maria Bäckström...

Snö.

Kategori: Allmänt

Det har....snöat...:)
 
 
 
 
Fick börja med skotta upp garageuppfarten i snöstorm inatt när vi kom hem. Rätt bistert. Kunde dock inte sluta le åt Zack som kastade sig hejdlöst ut i snömassorna, och typ "jagade" snön som Mattias skottade undan.
 
Nyårsafton om ett par dagar. Kvällen till ära kommer det att serveras en fem rätters supé, och så vitt jag vet har det, sen länge, vart fullbokat! Detta blir mitt femte nyår i rad som jag spenderar på jobbet, och inte gnäller jag för det. Faktum är att man slipper en rad med bestyr; vad ska man göra, vad ska man ha på sig, måste hitta en trevlig klänning, vad ska vi äta, ska vi boka bord nånstans, och såklart infinner sig en sorts ångest över att kvällen måste bli sååå himla roooolig! Och blir den inte det, så får man ångest över det istället. Och sen kan jag tycka att själva grejjen i sig, att ett nytt år invigs, också skapar en del känslor. Förväntningar över vad det nya året för med sig, lite vemodighet över vad man lämnar efter sig i det gamla. Dessutom är det trevligt att alla gäster är lite extra uppklädda, unnar sig lite extra, och har lite extra glimt i ögonen på nyårsafton :)
 

Nu är det lunchdags på Vikbölevägen :) Hej.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: