Maria Bäckström...

Dag 8.

Kategori: Allmänt

 
Bytte dörrmatta idag. Den röda med stjärnan låg innanför dörren tidigare. Slog mig att den röda passar mycket bättre utanför, sen jag satte på stjärnorna på ljustlyktorna. Mycket bättre tycker jag - juligt! :)
 
SIst vi var i Åre hade jag en hel lägenhet att inreda när vi kom hem. När vi kommer hem nästa år är ordet boende rätt så oklart i allmänhet. Kanske man drar på sig bilförsäljarsmajlet och säljer gamla Brändströmsgatan 17 till Herr Lindgren ;) I det fall att vi bor kvar så står en del renovering på tapeten. Tapeter och väggar är någorlunda fräscha fortfarande. Men golven behöver lite kärlek. Det är, från början, jättefina trägolv. Tyvärr har dom blivit mjuka på några ställen, jättesynd! Tanken är att öppna där det är mjukt, sätta dit friskt virke, sätta igen hålet, och sen lägga nytt golv ovanpå. Låter helt tokigt att "gömma" trägolv men dom är verkligen slitna och trötta. Om någon har en annan idé så är det bara att plinga. Här är några samples som jag skulle kunna tänka mig. Och ja,det är vinylmatta. Vinylmatta är kungligt!
 
 
Den här gillar jag,skulle dock vilja ha den lite mörkare.
 
Den här vore sjukt fin i hallen. Ser lite lagomt skitiga och rostiga ut!
 
Den här mörka nyansen (valnöt?) gillar jag också. Fint om man har ljus inredning.
 
Den här gillar jag starkt! Näst intill svart. Det ger en fin kontrast till möbler och övrig inredning. På bilden är det dock riktiga trägolv.
 
Avslutar med en bild på lillpojken <3
 
 
God natt !


Kommentarer


Kommentera inlägget här: