Maria Bäckström...

Mosbricka har byggt denna kropp.

Kategori: Livet.

Glesa inlägg nu, ber om ursäkt för det. Det har vart mycket att stå i; packa, flyttstäda, flytta, resa, flytta in, landa. Nu har det gått drygt sex dagar sen vi, trötta och slitna, rullade in i Gävle kring midnatt på måndagsnatten. Lättade över att vara hemma, men jag skulle ljuga om jag påstod att Åre-hjärtat inte värkte när vi lämnade tillbaka nycklarna till lägenheten.
I veckan har jag gjort sånt som får mig att må bra; träffa vänner, äta god mat, men också sånt som får en att somna på tre röda - typ som att sitta på arbetsförmedlingen i tre timmar, eller jaga rätt på arbetsgivarintyg.
 
Gårdagen spenderade jag i Sandviken för att fira Gustav, som fyllde 1år, och Jessica som har hunnit bli hela 30år. Båda tillställningarna var mycket trevliga, varav den sista utmynnade på Lobby Nightclub. På vägen hem från Gävle, tog jag vägen förbi Pappa Ola och bjöd in mig själv på en efterlängtad catch-up-fika och slog på så sätt tre balsam-för-själen-flugor i en smäll den här helgen! Självklart har jag dokumenterat.
 
 
Onsdagsgrillningen bjöd på beercan-chicken med en massa härliga tillbehör.
 
 
 
Råder inga som helst tvivel om att födelsedagsbarnet gillar glass :)
 
 
Födelsedagståget.
 
 
Efter kalaset hade jag, Stella och Soffe tjejmys. Stella satt med oss när vi gjorde oss i ordning för 30års-partaj, och provade en och annan nyans av ögonskugga och läppglans på kinderna :)
 
 
 
 
På 30årskalaset passade jag på att hålla i lilla Saga, Jessicas systerdotter. Hon var som tillsynes väldigt trött och låg mest och gosade i min famn och drog mig i håret med sina pyttehänder <3
 
 
Hemma på Ekostigen hade husbonden kittat oss med vätskersättning, något som skulle komma att göra stooor skillnad för mig. Mår som en prinsessa idag. (Typ).
 
 
 
Barro tittade konstigt på mig och soffe när vi ramlade in vid tvåsnåret, och lade sen ner huvudet i denna något annorlunda position.
 
 
Husbonden hade även fixat en riktigt härlig sovplats åt mig, där hade jag kunnat ligga hela eftermiddan med en chipspöse och en sex and the city-box. Tur att man är ansvarsfull och åkte hem och städa bilen istället.
 
 
Sista bilden för kvällen innan den sedvanliga, fullkommligt urtråkiga, men livsnödvändiga go-to-bed-ritualen. Annat var det när man var 19 och vaknade med gårdagens smink på Flyktsbackavägen, så rödögd att Ryan Giggs matchtröja skulle se rosa ut i jämförelse. Innan bakfyllan hann slå till, drog man på sig KSK-overallen och käkade mosbrickafrukost på Billisten. Gyllene tider...
 
 
Nu är det dags att titta på dokumentären om flygplan och piloters arbetsförhållande. Får se om man någonsin vågar lämna Gävles gränser igen efter den. Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: