Maria Bäckström...

Februari.

Kategori: Allmänt

Veckorna i januari har flugit iväg som ett bankomatkvitto i en höststorm. I ärlighetens namn känns det som att jag springer på tårna för att hinna med i tempot. Jag har glömt skicka tillbaka skorna som jag beställde från scorett, vilket innebär att jag nu måste behålla dom. Jag har glömt säga upp mitt gymkort, vilket innebär att jag nu måste betala för maj månad också. Värre saker har hänt, och man skulle kunna säga att januari har varit en riktigt rolig månad, för att det går ju fort när man har roligt, inte sant? :) 
 
Eftersom att vi bara bor här tillfälligt så har inrednings-inspirationen legat på hyllan ett tag. Men när solen tittade fram häromdagen så spratt det till i kroppen och jag brummade ner till blomsteraffären och knåpade ihop den här. 
 
 
 
Lådan är ett emballage från ett härligt vin som vi har på Supper. 
 
Otroligt enkelt och mysigt arrangemang att ha vid dörren. Lite vedträn, kottar, vildmossa, och enar är allt jag har lagt ner i lådan. Och såklart det viktigaste för att få in ännu ett element: ljus! :) 
 
I helgen har Gabbe och Johannes bott här hos oss. De är båda rökare, så jag tänkte att dom behövde en askkopp under tiden dom bor här.
 
 
En plåtburk och en egenhändigt tryckt lapp fick agera askkopp. 
 
Häromdagen fyllde våran alldeles egna älskling ett helt år! Detta firades såklart här hemma, farmor och farfar (svärmor och svärfar) hade skickat upp ett jättehärligt paket med en massa götta i, och så gjorde vi tårta såklart ;)
 
"Blöt" hundmat med leverpastej-skivor utanpå, och såklart dom givna 1-årsljusen. Zack tittade på mig, mycket misstänksamt när jag ställde ner "tårtan". Sa varsågod tre gånger innan han förstod att den faktiskt var till honom! Hihi. Go-strumpan! 
 
 
 
Plikten kallar. Haj! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: