Maria Bäckström...

74.

Kategori: Livet.

Alla hjärtans dag har gått till sin ända. Dagen som vägde ton när man i högstadiet och man funderade ihjäl sig på det allra viktigaste om man hade hookat upp med någon; Vad köper man till honom?! Guuuuud. Det får ju inte vara för dyrt, eller för billigt, för mycket, för löjligt, för rosa o.s.v. o.s.v. Drygt tio år senare är det inte lika komplicerat längre. Jag och Mattias är rätt duktiga på att skämma bort varandra annars, och just idag har vi gett varandra något mycket värdefullt: Ledig tid tillsammans. Vi började dagen med en frukost på Fjällgården, där även hundar är välkomna, så självklart fick Zack följa med på morgonmyset. Efter frukosten vankades det nödvändig (!?) shopping på byn. Mattias behövde nya jeans och lite annat och jag passade på att slå till på en jacka som jag har spanat in ett tag. 
 
 
En underdunsjacka från Peak Perfomance, en produkt framtagen att ha under skidjackan under riktigt kalla dagar,  men vanligare är att man har den som en skaljacka över en tjockare tröja under milda vinterdagar. 
 
Slank in på en av Åres, tro det eller ej, många inredningsbutiker och hittade ombloggade Lilla Bruket. Handgjorda, jättehärliga produkter som luktar fantastiskt. Deras flytande tvål finns i dofter som mörk vanlij, gurkmynta, och citrongräs. Och det bästa av allt är väl kanske att dom är ekologiska, win! :) 
 
Ska avsluta med pysslet som jag gjorde ikväll. Jag och mattias hade typ en åka-hem-till-gävle-nedräkningskalender när vi bodde här uppe sist. Vi trivs fantastiskt bra, och säsongen går faktiskt liiite för fort, men det kändes ändå självklart att vi skulle ha en likadan den här gången också :) Gjorde en provisorisk i oktober som vi hade framtills nu, men ikväll uppdaterade jag oss rejält. 
 
 
 
 
Använt material? Presentpapper från IKEA, stämplar och bläck från Granit, samt eltejp som jag har "lånat" av brorsan. Lite otacksamma bilder, men jag tyckte det blev rätt coolt i alla fall. 

Imorgon kommer svärmor och svärfar a.k.a farmor och farfar - tänk om den här lurven visste om det :) 
 
 
 
Säg hej till publiken. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: