Maria Bäckström...

Uppsala.

Kategori: Jobb.

I förra veckan var jag och Annapanna iväg till Uppsala, på hennes initiativ mest eftersom att hon ville ha en sak från Granit, och ptja inte var jag sen att hänga på elle :) Första stoppet på resan var Ikea Uppsala, betydligt större än vårat lilla pluttvaruhus (där jag är stammis för övrigt) i Valbo. Stort fullsortimentsvaruhus där man näääästan kan gå vilse. Jag skulle titta på golv, och anna skulle köpa barstolar. När vi lämnar Ikea har vi tittat på allt utom golv, och i baksätet ligger en tavellist och en rulle presentpapper. Perfekt. 
 
Är du en riktig papper-askar-kort-nörd? Ska du till Ikea Uppsala inom snar framtid? MISSA INTE deras papershop! Tänk dig ett komprimerat lagerhaus, fast bättre, roligare, billigare, och bara fantastiska presentinslagningsdetaljer. (Om någon ska dit på riktigt, så behöver jag en liten sak därifrån. Fixa? Snella?)
 
Väl på plats i Uppsala fick vi snabbt och smärtsamt inse att Granit har lagt ner sin butik i Uppsala. Stor besvikelse över det. Uppsala tappade lite sin mening nu. Lagerhaus har ju webshop så dom grejjerna kan man ju beställa utan att åka söderut. Som plåster på såren, stannade vi i Gränby (Lagerhaus) och Fullerö på vägen hem.
 
I Lagerhaus-påsen hamnade en tvålpump, en burk lakrits-figurer, och en liten rulle svart washi-tejp. Och washi-tejpen, den fick bo i hallen till att börja med :) 
 
 
 
 
 
Försökte ljusa upp bilderna men min dator mår inte så bra just nu. Innan washitejpen satt här en anslagstavla som jag hade målat svart. På den satt allt möjligt; nycklar, medlemskort, bilder, kvitton, visitkort osv. Direkt jag tog bort känns det som att entrén blev lugnare och mer harmonisk. Tavellisten var ett måste i våran hall. Istället för att ramla in i lägenheten och slänga ifrån sig nycklar, plånbok och mobil på nåt random ställe så kan man dumpa det här. Sen så är det soft att ha ett ställe där man vet att tex. bilnyckeln alltid ligger. Nästan alltid i alla fall ;) 
 
 
Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: