Maria Bäckström...

Copper.

Kategori: Jobb.

Okej. Då ska jag berätta om mitt senaste knark. Sprayfärg. Exakt hur praktiskt är det inte att kunna förnya prylar som man kanske annars hade gjort sig av med? Kungligt om jag fick frågan. Hittills har jag bara provat med tavelramar. Har fyndat en del ramar på loppis som jag sen har förvandlat med matt sprayrfärg. Blir jättebra, och genast ser ramarna nya ut! Metallfärger, och framför allt koppar har ju vart hype ett tag nu (bilderna från Formex-mässan säger att trenden inte direkt håller på att kallna ;), och för ett par veckor sen fick jag tipset av Anna att Biltema säljer en ruggigt bra kopparspray. Och jag var inte sen att införskaffa mig en egen darling att förgylla vardagen med här hemma. Biltema har ett helt okej utbud med färger, och för att kosta 59:- styck så är dom riktigt bra. Och det bästa av allt - den torkar på ett par minuter!!! :) 
 
Eftersom att balkongerna ska rivas ner till hösten så har den fått agera spray-verkstad. 
 
 
 
Före: 
 
 
Efter: 
 
 
 
 
Klockan RUSCH från Ikea (19.-) sprayad med matt svart färg, och visarna är sprayade med kopparsprayen. Tyckte resultatet blev helt okej. Fick inspirationen från ett gammalt inlägg i Ikea-bloggen LIvet Hemma. Där hade dom gjort om sånna här klockor på en rad olika sätt. Har ett par till projekt på G här hemma, men det får blir ett annat inlägg. 
 
Imorgon ska jag och Anna göra Uppsala osäkert. Tre givna stopp på resan är Granit, Lagerhaus och såklart Ikea :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: