Maria Bäckström...

5. (!)

Kategori: Livet.

 
 
Tro det eller ej, men förra veckans löp-infall resulterade i två (!) till vändor, alltså sammanlagt fyra löppass förra veckan. Vem hade kunnat gissa det? Är mäkta stolt över mig själv och ska försöka så gott det går att hålla trenden levande. 
 
Igårmorse samlades ett bättre gäng på Supper för att styra kosan mot en, framtills dess, okänt destination. Det var dags för säsongsavslutning, personalfest, la grande finale. Det stod rätt snart klart att Trondheim var vårat mål. Det tog inte många timmar innan min uppfattning om staden hade ändrats totalt och jag var förälskad!! Jättemysig stad som ligger precis vid vattnet, mycket småkrogar, ett par RIKTIGT bra restauranger, och det lilla jag hann uppleva: trevligt uteliv. Vanligtvis är jag helt oduglig på att fotografera när jag är ute på raj-raj, så igår gick jag in för en ren överdrift. 
 
Dagens första aktivitet: Ribbåt till Systrene Karlson, där vi skulle äta lunch. 
 
 
 
 
 
 
Platserna i båten var begränsade, så jag och Janni avstod snällt och frivilligt. Istället åkte vi i förväg till Söstrene Karlson (där Micke på bilden ovan, kommer att blanda grogg för glatta livet i sommar, lycka till Micke :) och beställde in champagne fortare än Japan. Under våran härliga långlunch vid hamnen fick jag tillfällig Alzeimers och tog inte ett enda kort. Efter långlunchen ville dom andra bowla. Jag och Julia var absolut inte i Bowling-mood så vi satte oss med Zack på hotellbarens uteservering och pratade familjeliv, fetma, och lådvin. Inte heller där, blev det några kort tagna. Inte förns jag blev terroriserad i badet av svarta faran, var det dags igen. 
 
 
Så här satt lurvpösen under hela tiden jag badade. Zack såg ut att tycka att det där med badkar verkar helfunky. När jag var klar och hade tappat ut allt vatten, kändes det som en bra idé att sätta zack där i. Av hans reaktion att döma, var det ingen megahit. Zack fick, under ett dimmigt ögonblick på våran personalresa, ett nytt namn. Någon tyckte att Kristoffer passade bättre, och så fick det bli. 
 
 Jag och Matthew.
 
 Typ en trejdedel av våran personalstyrka. Fr. v. Ecke, Julia, Mattias, Micke, Hannes. Längst bak, Andreas.
Bättre proviantlåda. 
 
Farbror P håller tal.
 
Okej. Dator med tillhörande telefon och internetuppkoppling har valt att stänga ner för kvällen. Det verkar helt omöjligt att ladda upp flera bilder. Hur som helst. Vi åt en helt fantastisk kvällsmiddag på Kos. Ett asiatiskt ställe som, precis som Supper, också jobbar med gemensamma upplägg där man delar på det som serveras. Huuuuuur gott och trevligt som helst!!! Efter Kos gick vi vidare till en härlig cocktailbar som heter Raus. Efter ett par drinkar var det dags för att kliva vidare igen, men då valde jag att trava hemåt eftersom att Zack var själv på hotellet.
 
Thats all for now folks. Fem dagar kvar i Åre. En dag tills att Madre Eva kommer till byn!!! Längtaaaaaar! <3
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: