Maria Bäckström...

12.

Kategori: Jobb.

Idag tänkte jag dela med mig av ett litet tips som jag fick när jag köpte liljor häromdagen. Jag har alltid tyckt att liljorna är som vackrast när dom är nyutslagna, men så går det några dagar och så fröar dom av sig och kronbladen blir alldeles fläckiga. Men precis när liljorna har slagit ut, kan man, försiktigt, klippa av ståndarna med frö på så är liljorna vita och fina ända tills dom vissnar. Att man byter vatten var och varannan dag, samt ger nya snittytor är andra kända tips för långlivade snittblommor :) 
Här är alltså den vänstra klippt och den bruna har preciiis slagit ut. 
 
Igår flög fan i mig, och tog på mig löparmackorna och drog ut i vårvädret på löptur. Med mig som moraliskt stöd och draghjälp om jag skulle svimma hade jag Zack. Och ingen kunde väl vara lyckligare än honom, som fick springa och stojja i en hel halvtimme med matte. Inte ville jag vara nåt sämre idag, så efter en lättare frukost så tog jag med mig min lurviga vapendragare och gav mig ut. Kan inte fatta att det tar emot så hemskt att ta sig ut, när det är så fantastiskt skönt och härligt!! Har styrketränat i perioder sen jag var sexton, sjutton år, och nu, vid sjushu (27) års ålder är jag så less på styrketräning att jag får kväljningar på blotta tanken att gå till gymmet. Tills jag hittar en träningsform som passar mig bättre, tänker jag fortsätta löpa lite spontant, gå långa promenader, och träna på pekfingervalsen i soffan. 
 
Ikväll vankas det middag på vinbaren med min andra hälft, mer om det sen...här är lite bilder från dagens lekstund med Doris. 
 
Doris t.v. Zack t.h,
 
Törstiga vovvar! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: