Maria Bäckström...

Höst 2012

Kategori: Allmänt

Hej hej cyberspace!
 

Hösten har dundrat in med besked och idag när jag cyklade hem så var önskade mina stackars händer att dom hade varit skönt instoppade i ett par fina stickade tumvantar istället för att piskas av iskalla vindar. Och hur mycket man än har längtat till hösten så är det ändå alltid lika vemodigt att inse att det faktiskt är dags för tjockare kläder, och framför allt sånt som man, frampå vårkanten tycker är meckigt; vantar, sjalar, mössor o.s.v. Så idag gjorde jag en liten inventering av vad som hänger och dammar nere i förrådet och insåg att det är dags att göra sig av med lite grejjer. Jag har ingen aning om vem som läser min blogg men om det är några damer så tänkte jag att det kanske finns något intresse för dessa förnäma plagg:
 
 
Militärgrön, längre jacka, kan med en tjockare tröja under användas även kalla vinterdagar. Huvan är infällbar, och dragsko finns både i midjan och längst ner. Jackan är inköpt på H&M för en femhundring tror jag och är använd en höst och en vinter. 150:-
 
Även denna jacka inköpt på H&M för drygt fyra hundra tror jag. En hundralapp och denna trevliga höstpalta är din.
 
 
Trenchcoat modell större. Brun trenchcoat med knyt i midjan och spännen på ärm, samt axelklaff. Stora slag och knappar. Tänk birgitte bardout, tänk greta garbo, stor hatt, hollywood lockar, och den här. Ding ding ding. 150:- Tackaaaarrrrr.
 
 
Beige trenchcoat, även den inköpt på H&M (Jag veeeeet att jag handlar för mycket på H&M. Kan det bli för mycket förresten? ;) Rätt figursydd, skön, perfekt den här årstiden med en tjockare tröja under....använd två tre gånger på sin höjd. 200:- Jjappppp.
 
 
Objekt nummer 5. Parkas. Dunjacka. Vette fan vad det kallas. Varm och skön jacka i militärgrön-t. Inköpt på Carlings och är av märket Red Label. 300:-
 
 
Och sist men inte minst, min älskade pärla: Peak Performance jacka inköpt för förra vintern. Varmaste jackan du kan tänka dig. Gjord i mycket tåligt material då den är anpassad för skidåkning; ficka för liftkort i högerärmen, liten microfiberduk i högerfickan att torka googlesarna med (sitter fast med ett spänne=avtagbar) Har dock fått en liten grå fläck, men jackan kommer att kemas innan försäljning och förhoppningsvis bleknar eller försvinner fläcken helt då. Jag ä.l.s.k.a.r. den här jackan, men måste sälja den då vitt inte är optimalt med en vovve som hoppar och busar med en i tid och otid. Nypris då var 4300:-, 1900:-. Ska även tillägga att jag har använt den uppskattningsvis 10ggr då förra vintern inte var speciellt kall. Så jackan är verkligen i nyskick bortsett från den där jävla fläcken.
 
 
Samtliga jackor är i storlek 38. Peakjackan är det strl M på. Skulle någon vara intresserad så är det bara att maila mig på [email protected] eller dra iväg ett mess på facebook :)
 
Thats all for now people! :)

Kommentarer

  • Anna Gaude säger:

    Jag vill kanske ha den militärgröna täckjackan, tror du jag kan ha den i storleken?
    Kram Anna

    2012-09-21 | 11:00:51

Kommentera inlägget här: