Maria Bäckström...

Tisdagsbloggen.

Kategori: Jobb.

För ett tag sen fick jag och Mattias upplevelsepresentkort av pappa Grönlund. Tanken var att vi skulle ha utnyttjat dom tillsammans men eftersom att jag inte följde med till Kuba så tyckte M att jag skulle utnyttja dem medan han är borta. Hur grymt? Har precis bokat en helkroppsmassage och en ansiktsbehandling, ska bli helt underbart! :)
Har aldrig varit på ansiktsbehandling heller, så det ska bli intressant. Min hy är för övrigt kaos just nu. Tycker att jag är noga med att tvätta, återfukta, inte använda smink som är liksom för täckande eller fet. Men det gör ingen skillnad. Har hört många säga att stress ofta är en bidragande orsak till dålig hy, men att unvika stress för mig är som att säga till en snickare att undvika skruvar. Nåväl. Sitter någon inne på mirakelkräm i stil med bumbysaft så provar jag gärna.
 
Anna och jag gjorde en snabbis på Hemlinby Köpstad som det så fint heter, ikväll. Anna var ute efter en vinterjacka, och jag skulle inte ha nånting. Trots detta kom vi därifrån med ett varsitt regntäcke till vovvisarna.
Zack fick givetvis prova sitt så fort vi kom hem :)
 
Lätt värt 99:-
 
I söndags vankades det personalest. Och som alltid när man krökar med kollegor och övriga restauranger i den här stan, så blev det inte helt ostökigt. Knäppte en rad bilder med min fantastiska Iphone4, och bildkvaliteten fortsätter att imponera.
 
 
 
 
Kommer verkligen sakna dom här galningarna under månaderna i Åre....måste berätta om något som hände när jag stog i baren på Supper i Lördags, nervös, skakig, lite osäker...så tänkte jag i ett kort ögonblick "Gud vad jag längtar hem till trygga Gävle!" Sen stoppade jag mig själv. Det var som att jag hade en inre dialog. Jag klev ut ur mig själv som ett hologram. Jag ställde mig näsa mot näsa med mitt andra jag och sa; "Ursäkta?! Vad sa du? Vad är du rädd för? Exakt vad är det värsta som kan hända?!" Och lågmält tänkte jag svaret inombords. Disskussionen med mig själv fortsatte ett tag och tillslut hade jag min nya pepp-line framför mig. Jag vägrar vara trygg! Jag vägrar knata på i samma spår, vara bekväm och bara lalla på. Jag vägrar vara trygg. Jag vågar misslyckas.
 
Idag tog jag på mig finskjortan och slöt upp med släkten hos Farmor Irma.  Vi plöjde genom album från 50-talet. Pratade lite kungahus och drack gudomligt kokkaffe.
 
 
 
Dags för ryggläge. Haj.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: