Maria Bäckström...

Nattugglan.

Kategori: Allmänt

Nyss landat i soffan efter veckans tredje pass på Harrys. Ett fjärde blir det imorgon och på lördagen styr jag kosan mot STHLM för jobb på Supper. Jag ska köra själv för första gången i Stockholm och har haft ont i magen typ varje dag sen det vart bestämt på grund av just körningen. Men nån gång ska väl bli den första och det värsta som kan hända är väl egentligen att jag kör åt skogen och få ta typ buss/pendel/t-bana/taxi. Har kollat noggrant på en karta, och har gps i telefonen men jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen - gör det ni med :)
 
Idag var jag på gör-det-själv-hallen på Brynäs för att städa pärlan lite. Inte för att den har hunnit bli så där sjukt skitig inuti, men utsidan var lerig och dassig. Det är mycket smidigt och lämpligt med den där gds-hallen. I själva hallen finns allt man behöver. Det enda man behöver köpa med sig är typ medel till tvätten, och såklart den obligatoriska doftgranen ;) Detta ska man dock ha med sig innan man tar städ-tjuren vid hornen:
 
-Ta på dig vattentåliga skor, typ gummistövlar. Du kommer bli blöt.
-Om du är tjej, stålsätt dig, du inkräktar på fiendens mark.
-Är ni två som tvättar, kan den ena sitta i bilen och putsa medan den andra tvättar utsidan. Det typ halverar kostnaden, som förvisso redan är mycket förnäm: 2:-/min. Men dom pengarna man spar, kan man ju lägga på roligare saker, typ räksallad.
-Ekonomiskt tips 2: Handla inte biltillbehören på OK. DollarStore, ligger mittemot och tar typ halva pengen för samma märkesprylar.
Dagens lärdom i bilhallen: Såg en massa karlar putsa frenetiskt på sina bilar med sämskinn, så jag gick in och frågade gubben i kassan; "Måste man torka bilen fast det bara är en minusgrad ute?"...Då fick jag det intelligenta svaret "Ja, om du inte vill att bilen ska se ut som ett djupfryst Bigpack när du kör ut den...". Sämskinn - check.
 
Ska ta och knyta mig ett par timmar. Klockan 03.45 ringer klockan och då är det dags att köra världens bästa Mattias och hans bror till Arlanda. Pappa Grönlund har bjudit familjen på en allinclusive resa till Kuba. Bäckis-päckis får stanna hemma och hålla ställningarna den här gången :)
 

Hörs. Hej!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: