Maria Bäckström...

Lady G and me.

Kategori: Allmänt

Godkväll säger jag och en mycket trött och utslagen hund.
 
Sitter i en absolut knäpptyst lägenhet. Det enda som hörs är Zacks små fnysningar mot golvet, samt vinden som härjar runt balkongen. Egentligen skulle jag och Zack ha varit iväg på hundkurs i Andersberg ikväll, men när lillskrutten kom hem (han har varit hos "farmor och farfar :) var han inte riktigt sig själv. Han verkade loj, och gick och la sig på en gång. Så jag tänkte att jag inte vill släpa med mig honom upp dit, och pusha honom genom en massa krävande övningar om han kanske inte mår bra. Mentalt sett så är dom där två timmarna otroligt krävande. Bara att sitta stilla i en ring med en massa andra hundar bredvid sig är vedervärdigt jobbigt om man är en könsmogen dödssnygg hund-kille :)
 
Har suttit och kollat på halloween kostymer ett tag nu. Vi ska ha halloweenfest på jobbet på lördag, vilket alltså innebär att även personalen kommer att vara utklädd. Vore kul att ha nåt annat än en trött häxhatt, jag vill liksom klä ut mig! Jag ÄLSKAR att klä ut mig. Här är en till som delar min passion. Även om hon spelar ensam i en helt egen liga.
 
 
 
 
 
 
Från en sak till en annan. Min andra, bättre, häflt ringde från Kuba igår. Hade inte hört hans röst sen i torsdags så det var på tiden. Det verkar inte gå någon nöd på dom där borta. Enda minuspoängen var väl att stranden är avstängd för att det blåser sjukt mycket, och att maten (som ingick i all-inklusive-ticketen) är helt vedervärdig att han knappt hade ätit sen dom kom ner. Kan inte beskriva hur tomt det har varit här hemma sen han åkte. Ibland reflekterar jag hur det vore att leva så här jämt, och vad man gjorde innan man hade hund. Bestämmer mig ganska snabbt för att inte prova på det på ett himla bra tag. Idag är det exakt en vecka och två dagar kvar. Och tills dess ska jag försöka njuta av den stoooora sängen och av att få välja kanal på tv:n heeeelt själv :)
 
 
Resan till Stockholm som jag fasade så för gick som på räls. Eller ja. Typ. Jag körde av på rätt avfart men sen var det ju såklart vägarbetedeluxe en bit in efter avfarten så jag fick helt enkelt följa skyltarna mot Centrum, stanna till på ett ställe för att kolla GPS:en, och efter ett tag hittade jag Sveavägen och till slut Tegnèrgatan. Efter det påbörjades projekt "Hitta laglig parkering." Cirkulerade i dryga 40 minuter, tills jag tröttnade ur och stannade på en handikapruta i väntan på att någon skulle köra iväg. Och mycket riktigt. Efter bara en kvart i bilen blev det min tur. Känns skönt att ha det gjort.
 
 
 
Ögonen är lite lätt sträva och torra. Det betyder att det är läggdags. Ciao.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: