Maria Bäckström...

Söndag i November.

Kategori: Allmänt

Första söndagen i November börjar lida mot sitt slut. Om allt går enligt planerna är det drygt 22 dgr tills vi åker upp för säsongen. Kalendern börjar tätna med "träffas-innan-vi-åker"-luncher/middagar/fester, och titt som tätt slår det mig att jag kanske borde packa? Eller? Har packat lite julprylar, lite prydnadstjafs, våra skidkläder, lokaliserat pjäxor, boots samt skidor i vårat överfyllda förråd. Ska göra ett tappert försök imorgon.
 

Jobb-helgen har varit rolig, jobbig, slitsam, svettig, men framför allt rolig. Hela fredagen drogs jag med katarrliknande magsmärtor, förmodligen självförvållade sådana. Mitt elvatimmarspass tog slut runt fyrasnåret, och då kastade jag salt i såren i form av ett maxmål. Min mage sparkade bakut och jag åkte hem till en varm dusch, riskudden och en pepcid duo. Drygt sju timmar senare skulle helgens andra pass ta vid och jag rullade in på haket vid halv två tiden för p-käk och pepp. Trodde jag. Restaurangen fylldes blixtsnabbt med gäster och jag bytte om och klev på. Sen fortsatte det. Efter hockeyn fullkomligt svämmade stan över med människor. Det var en helt galen kväll och natt. Efter stängning köpte vi en massa gött käk och satt kvar både länge och väl. 06.37 dunsade jag ner i sängen, vilket resulterade i en mycket trött och sliten människa idag. Hade en middagsdejt med famlijen i Bollnäs så när klockan ringde vid tolv var det bara att pallra sig upp.
 
Om drygt 36 timmar kommer jag stå på Arlanda och invänta min ögonsten! Jag önskar att jag kunde säga att dom har haft en fantastisk resa, men SMS-rapporter har haglat om magsjukor, DYR och dålig mat, ohyra på rummen, avstängda stränder m.m. m.m. Tror inte att Kuba är med på listan på "topp tio resemål att återbesöka", om jag känner M rätt.  Saknar honom så det räcker och blir över nu så det ska bli skönt att få hem honom :)
 

Dags att ladda batterierna. Tja.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: