Maria Bäckström...

Smygjul.

Kategori: Allmänt

Och med en dryg vecka kvar till avresa sitter jag på ars*et med datorn och har packat precis lika lite som sist. Ett par framsteg har skett och ett av dom större är att föreningen har godkänt uthyrningen av våran kära lägenhet. För övrigt har jag adressändrat, börjat på en tredje låda med köksprylar, och spikat att vi tar med oss ett släp upp för att kunna packa säkert och få med oss det vi vill.
 
Gårdagen bjöd på festligheter. Mattias och jag var inbjuden till Bergrenska gården på en liten smyg-julbordspremiär tillsammans med den övriga personalen, vänner, leverantörer och familj. Mycket trevligt och gott! Kändes dock lite absurt att äta julkäk, lyssna på stämmningsfull julmusik samtidigt som det duggregnade ute...men som sagt det var ju en smygpremiär så ;)
 
 
Läste i senaste Mat&Vänner att bubbel är exemplariskt till julbord. Och jag kan bara hålla med - det mättar inte så där som öl gör, det är mycket lättdrucket och passar bra till det mesta och framför allt då den kalla tallriken. När vi ändå pratar jul ska ni få se mitt senaste sprayprojekt.
 
 
 
 
 
 
Var ner i förrådet å letade efter julpyntet och stötte på en gammal favorit från barndomen. En glad tomte i julens alla färger, med en högblank emaljfinish. Inget som jag kände skulle passa in varken här hemma eller i Åre. Hade inte hjärta att slänga honom, men så slog det mig att jag faktiskt hade lite kvar av den helmatta svarta färgen. Så nu kommer tomtefar att stå framme i jul, i sin nya moderna look :)
 
Och ja vi fortsätter väl på tema jul. Whiskey med starka inslag av honung har varit på tapeten ett tag. Jim Beam Honey och Jack Daniels Honey bl.a. Nu har Mackmyra, lagomt till julsäsongen, släppt en alldeles underbar honungswhiskey. Mina damer och herrar: Mackmyra Bee.
 
 
I en nätt flaska, med en vacker etikett i guld och svart säljs den nya whiskeylikören som har landat på lagoma 22% i styrka. Perfekt att använda i drinkar, som avec, som järn, eller varför inte i skinkgrilljeringen?
En halvliter Mackmyra Bee kostar 229:- och ska enligt deras hemsida finnas på Systembolagets butikshylla i Valbo, alternativt för beställning. Ny storfavorit hos mig, och garanterat nånting som jag kommer att ha i barskåpet i Åre!
 

Avslutar med ett par bilder på en liten kille som skötte sig utmärkt på hundkursen ikväll. Tack och godnatt!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: