Maria Bäckström...

Mitt livs första...

Kategori: Jobb.

En ny dag med nya tag. Startade Torsdagen med den vanliga morgonrutinen: långpromenad i boloungern. Det finns inget bättre, men något som håller på å driva mig till vansinne är temperaturskillnaderna! Det här är ett riktigt I-landsproblem, jag vet, men det är helt omöjligt att klä sig "lagomt". Antingen svettas man ihjäl eller så blåser man bort och kommer hem med huvudvärk och örvärk. Antar att det här är ord som jag kommer få äta upp om ett par månader, när man ska ut i snöstorm med lillvovvis på mornarna ;)
 
Efter morgonens promenad tände jag lite ljus, satte mig ner med en stor kopp te och två favorit tidningar - vilken vardagslyx! :)
 
Favoritkoppen, mamma Evas kanelbullar, kiwi samt Ikeas medlemmstidning och Mat&Vänner.
Mat&Vänner är en grym tidning. I den kan man läsa om det mesta som berör mat och dryck; viner, ölsorter, köksmaskiner, porslin, matlagningsresor, stjärnkrogar världen runt o.s.v.
 
Senaste loppisfyndet:
 
 
 
 
På vägen till kassan, med min fynd-matta över armen, slet jag åt mig den här. Den låg i en korg tillsammans med en massa andra övergivna prylar. På korgen satt en lapp i en orange skrikig färg. På lappen fanns ett tecken: Fem. Taget tänkte jag, du följer med mig hem! Nyansen var lortvit och på "foten" fanns stearinfläckar som skvallrade om en karriär som julprydnad. Min senaste inredningsfetisch är att spraya saker, så även ljusstaken föll offer för denna nya synd. Svart matt fick det bli.
Har aldrig riktigt fastnat för spraymålning förut. Eftersom att mitt mellanamn är fort-och-fel så har jag sprayat ett massivt första-lager och så har det blivit fula rinningar. Men efter att ha provat Sofias råd om att vara tålmodig och spraya flera tunna lager så är jag totalt såld!
 
Gjorde för övrigt mitt livs första fiskbensfläta idag. Fint och faktiskt mycket enkelt! :)
 
 
 
Gjorde också mitt livs första wok idag. Man kanske kan lära gamla hundar att sitta ändå ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: