Maria Bäckström...

Gråtmild-t.

Kategori: Allmänt

Hade tänkt gagga på om ett matlagningsmagasin som jag läste tidigare idag. Sen fick jag för mig att läsa lite bloggar. Längst ner på listan såg jag den...bloggadressen som får mitt hjärta att vika sig till ett störtat pappersflygplan. Jag vill så gärna läsa. Men vet hur det kommer sluta. Kan inte motstå....måste....läsa.
 
Och nu sitter jag här. Tom. Rödgråtna ögon. Förbannad. På en sjukdom vid namn cancer. Bloggen jag pratar om är Christians. Christian, 29 år. Jag kan inte med egna ord, beskriva hans historia eller han som person. Man måste läsa det själv. Christian fick cancer, bloggade om sjukdomen, blev botad, skrev att han aldrig skulle behöva återvända till bloggen, vilket han nu alltså har gjort i samband med sitt återfall. Hans målande, detaljerade sätt att skriva, når ut på ett skrämmande sätt. Varje inlägg har drygt 300 kommentarer från folk som är så berörda av honom att dom går in på hans blogg flera gånger om dagen för att upptäcka en ev uppdatering, tacksamma för hur hans berättelse har "väckt" dom, förändrat deras liv, fått dom att älska livet på en helt annan nivå än innan.
 
Jag varnar redan nu för stormiga känslor, många tårar, tankar, och en otroligt beroende framkallande läsning. Läsning som en dag, smärsamt plötsligt, kommer att upphöra.
 

Döden har visat sig flera gånger för oss. Helt utan förvarning. Man går och tror att det bara händer andra, andra famlijer, när det plötsligt är ett faktum. Därför är det så otroligt viktigt att ta vara på livet. Det är så kort och skört. Berätta för honom att hur du känner, sök det där jobbet, gör tatueringen som du alltid drömt om, hoppa bungyjump, sök till Idol, spela in en skiva även om du inte kan sjunga, köp drömlägenheten, gå den där kursen, kräv högre lön! - GÖR! LEV! VÅGA!                                                 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: