Maria Bäckström...

Söndag i Juli.

Kategori: Jobb.

Hej Sovrumsbloggen!


Klockan är allldeles för mycket, men Mattias är ute på rajtan tajtan så jag kommer ändå inte kunna somna även om jag skulle gå och lägga mig. I ärlighetens namn är jag inte speciellt trött anyway. Helgen gick snabbt och bestod, för en gångs skull, bara av en arbetsdag istället för två. På lördagen (igår) var jag, Gullan, och Tobbe i Boloungern och tittade på Småstadsliv Live. Vi började med en mycket trevlig picknick innan föreställningen, drack ett glas (!) bubbel och runt sju tiden drog det ihop sig till show-time. I dryga två timmar skrattade vi så att magmusklerna krampade och tårarna sprutade. Kvällen rundades av med ett glas på Bergrenskas uteservering. En afton att minnas med andra ord.



Cykelkorgen och kylväskan fick agera buffébord.




"Ja tycker tamefan att du börjer balla ur ja.." :)

Söndagen har varit mer eller mindre stillsam. Jag och Mattias mötte upp Mamma Eva på SOS-kiosken. Vi snackade lite strunt, och helt plötsligt var det dags att hämta black devil i Bergvik, där han har varit hos svärföräldrarna på "kollo" över helgen :)



Hur vacker!?? Herrejösses.



Har varit "kollo"-vakt åt Anna och Gabbe under deras semestervecka i Norrland. Zack-älsklingen tror att Bob kommer att möta honom på andra sidan, haha. Go-vovvarna...! <3

I måndags var jag till gamla goda Sandviken, och mötte upp ett gäng snygga fröknar. Linnea hade bjudit in till paj-middag och "spelkväll" i Lassas på Timotejvägen. När klockan närmade sig halv elva, hade vi fortfarande inte börjat spela. Vi hade så mycket att prata om, och timmarna bara rann ifrån oss. Till höger om mig vid långbordet hade jag det här underbara paret. Min fina vän Soffe med det senaste tillskottet i Nyberg/Pettersson-familjen. Gustav låg så snällt mot Soffes axel och gjorde inget större väsen av sig. Barn har en tendens att gråta när dom ser mig, don't ask why, kanske är det min uteblivna entusiasm över småttingar dom känner av och så bölar dom liksom för att hämnas i förväg. Nåväl, Gustav P brände av ett riktigt colgate-smajl åt tant Bäckström (fast utan tänder då så att säga). Det lever man länge på! <3



Klockan har precis slagit halv tre, och ögonen börjar grusa sig lite...dags att knoppa. Imon är det projekt-dags här hemma igen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: