Maria Bäckström...

Sockiplast.

Kategori: Jobb.

Klockan slår snart sju och jag sitter i valet och kvalet om jag ska dra igång nån form av verkstad här hemma, sätta upp en hylla och ett par tavlor som ska upp...eller om jag bara ska träda in i rollen som knubbsäl och slänga mig på soffan och softa. Nåväl. Tänkte visa min (och förmodligen många andras också :) nya färg-drog...



Blåååååååååå.....! :)





Har flyttat ut mattias dator till vardagsrummet, och i sovrummet har vi ställt en byrå istället. Bild på den kommer när den inte är kamouflerad med kläder, scarfs, väskor, smink m.m m.m m.m.



Dokumentsamlare från GRANIT. (LÄTT bästa pryl-affären.)

Fick ett tips för längesen av min finurliga vän Anna när jag gnällde över att våra förnsterbrädor är så groteskt fula. Hon nämnde då i förbifarten att det finns färgad plastfilm, som man kan sätta över. "Jaha!" sa jag och la det på det-ska-jag-kolla-upp-och-fixa-högen i hjärnan. Sen rann det ut i sanden som så många andra saker. Men för någon vecka sen var jag på K-rauta och hittade på svart matt dekorplast. "Nu gör jag det! Det kan ju knappast bli fulare!" tänkte jag och skyndade hem. Här är "före":



Och efter:



Voila! :)



Min otroligt fina ljuslykta som jag fyndade på Eriks-hilfe för 25:- Wei!



Ursäkta överexponeringen utomhus, hihi. Lite pillrigt är det att få dit den utan att det blir bubblor och grejjer, men när man har fått in tekniken går det rätt så fort. Och vilken skillnad det blir...! Helt sinnes. 75:- för 2m. Finns i röd, svart, leopard (!), vit, vit trä, japanskt trä, valnöt, och ek, på K-rauta. Finns säkert flera färger på nätet o.s.v.
Har köpt ek till vardagsrummet som jag ska ge mig på ikväll, lär samla lite tålamod först bara...:)

Avslutar med några bilder från idag. Jag och Anna var ut med hundarna till Harnäsbadet så att dom fick plaska lite :)



Zack med grisen :)








Brorsan Bob :)


Tack för den här gången, ciao!


Kommentarer

  • sara ahlström säger:

    fönsterbrädorna vart jätte fina ju!

    lyktan var också jätte snygg!! <3 :P

    2012-07-24 | 19:10:42

Kommentera inlägget här: